ΟΔΟΣ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑΣ
Το πρόβλημα της γνώσεως παίρνει σήμερα ολοένα και πιο κεντρική θέση στη φιλοσοφία και την επιστήμη. Το θέμα της γνώσεως και συν-ειδήσεως γίνεται ένα δύσκολο αίνιγμα, με το οποίο σαν να βασανίζει η σφίγγα της ζωής τον αδύναμο ανθρώπινο νου. Υπό την ένταση των μυστηρίων και των αινιγμάτων που απασχολούν την συν-είδησή του, ο άνθρωπος στρέφεται στον εαυτό του. Ζητάει τη λύση τους μέσα του. Αλλά αντί της λύσεως φθάνει στην αναπόφευκτη επίγνωση, ότι και ο ίδιος είναι ένα μεγάλο μυστήριο που υπερβαίνει όλα τα άλλα.
Γύρω από τη λύση του φοβερού προσωπικού αινίγματος του ανθρώπου συγκεντρώνονται όλες οι προσπάθειες όχι μονάχα των προμάχων του ιδεαλισμού, αλλά εξ ίσου και των προμάχων του υλισμού, και όσων υπερασπίζονται το δογματισμό και όσων προτιμούν τον κριτικισμό. […]
(Απόσπασμα από την εισαγωγή του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΟΔΟΣ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑΣ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΚΑΡΙΟ ΤΟΝ ΑΙΓΥΠΤΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
Η ΠΡΟ ΤΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ι.- ΑΜΑΡΤΙΟΛΟΓΙΑ
α. Η αμαρτία και η ψυχή
β. Η αμαρτία και ο νους
γ. Η αμαρτία και η βούληση
ΙΙ.- Η ΑΜΑΡΤΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ι.- ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΙΙ.- Η ΑΠΟΔΟΧΗ (ΠΡΟΣΟΙΚΕΙΩΣΗ) ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ
α. Η πίστη και η ελπίδα
β. Η προσευχή και η ταπεινοφροσύνη
γ. Η αγάπη
ΙΙΙ.- Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ
IV.- Η ΘΕΩΣΗ
α. Η θέωση της ψυχής
β. Η κάθαρση του νου
γ. Ο αγιασμός της βουλήσεως
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΣΑΑΚ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ
α. Η πίστη
β. Η προσευχή
γ. Η αγάπη
δ. Η ταπεινοφροσύνη
ε. Η χάρη και η ελευθερία
στ. Η κάθαρση του νου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ
1.- Το μυστήριο της γνώσεως
2.- Η θεωρία
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΣΚΗΤΙΚΟ-ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΑ