Με την χάριν του Θεού βλέπει το φως της δημοσιότητας το μετά χείρας «Συλλειτουργικόν», ως πέμπτος τόμος της σειράς των λειτουργικών τομιδίων, τα οποία από τινών ετών ήρχισαν εκδιδόμενα προς δόξαν Θεού, με αποκλειστικόν στόχον να δώσουν εις τας χείρας των λειτουργών εύχρηστα βοηθήματα προς ευπρεπεστέραν και ακριβεστέραν τέλεσιν των ιερών ακολουθιών. Την έκδοσιν του «Ιεροδιακονικού», δια τους διακόνους, ηκολούθησεν η έκδοσις του «Ιερατικού» εις τρεις τόμους κατά τον αριθμόν των εν χρήσει θείων Λειτουργιών (του Ιερού Χρυσοστόμου, του Μεγάλου Βασιλείου και των Προηγιασμένων) δια τους ιερείς.Κατά λογικήν συνέπειαν η προσπάθεια εστράφη προς τον έτερον «παράγοντα» της θείας λατρείας, τον λαόν, κατά βάσιν εκπροσωπούμενον εις τας ιεράς ακολουθίας υπό των αναγνωστών και των ψαλτών, κατωτέρων και αυτών κληρικών. Ο καταρτισμός όμως ενός λειτουργικού βιβλίου δι’ αυτούς, αναλόγου προς το Ιεροδιακονικόν ή το Ιερατικόν, είναι εκ της φύσεως του εν τη λατρεία ρόλου αυτών τελείως αδύνατος. Τα σταθερά και τα εναλλασσόμενα στοιχεία των ιερών ακολουθιών τα ανήκοντα εις αυτούς, ψαλμοί, αναγνώσματα, συναξάρια, τροπάρια και λοιπά, καταλαμβάνουν το σύνολον σχεδόν των λειτουργικών της Εκκλησίας ημών βιβλίων. Το αβασανίστως συνήθως λεγόμενον περί μειωμένης συμμετοχής του λαού εις την Ορθόδοξον λατρείαν διαψεύδεται εκ των πραγμάτων, αφού και το Ψαλτήριον και το Ωρολόγιον και το Τυπικόν και ο Πραξαπόστολος και η σειρά των δώδεκα Μηναίων, η Παρακλητική και το Τριώδιον – Πεντηκοστάριον είναι βιβλία του χορού, δηλαδή του λαού. […]
(Απόσπασμα από την εισαγωγή του Καθηγητή Λειτουργικής Ιωάννη Μ. Φουντούλη που περιέχεται στο βιβλίο)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πατριαρχικαί ευλογίαι
Πρόλογος, Τέως Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας Μακαριστού Αρχιμανδρίτη Αιμιλιανού
Εισαγωγικόν σημείωμα, Ιωάννου Μ. Φουντούλη, Καθηγητού Λειτουργικής Α. Π. Θ.
Το Βασιλεύ ουράνιε
Το Τρισάγιον
Το Σύμβολον της Πίστεως
Α’. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ
- Του Σαββάτου και των εορτών
- Του Μεγάλου Εσπερινού των Αγρυπνιών (Λιτή – Αρτοκλασία)
- Του Καθημερινού και του Μικρού Εσπερινού
- Του Κατανυκτικού Εσπερινού των Κυριακών της Μ. Τεσσαρακοστής
- Του Καθημερινού Εσπερινού της Μ. Τεσσαρακοστής
Β’. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ
- Των Κυριακών και εορτών
- Του Καθημερινού Όρθρου
- Του Σαββάτου μετά του Αλληλούια
- Του Όρθρου της Μ. Τεσσαρακοστής
Γ’. Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
- Ιωάννου του Χρυσοστόμου και Μεγάλου Βασιλείου
- Προηγιασμένων
Εισοδικά ψαλλόμενα εν τη Θεία Λειτουργία κατά τας δεσποτικάς εορτάς
Κοντάκια δεσποτικών και θεομητορικών εορτών
Ειρμοί ψαλλόμενοι αντί του «Άξιον εστίν» εν ταις δεσποτικαίς και θεομητορικαίς εορταίς
Κοινωνικά
- Α’ Δεσποτικών εορτών
- Β’ Θεομητορικών εορτών
- Γ’ Εορτών αγίων
Ευχαί της Θείας Μεταλήψεως
- Προ αυτής
- Μετά την θεία μετάληψην
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Απολυτίκια Αναστάσιμα συν τοις θεοτοκίοις – κοινά
Θεοτόκια, τα πλέον κοινά, κατ’ ήχον
Ο Πολυέλεος
- Δούλοι Κύριον
- Εξομολογείσθε
- Πολυέλεος θεομητορικών εορτών – Λόγον αγαθόν
Καταβασίαι
- Της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού
- Της Θεοτόκου
- Των Χριστουγέννων (Πεζαί και ιαμβικαί)
- Των Φώτων (Πεζαί και ιαμβικαί)
- Της Υπαπαντής
- Των Κυριακών Τελώνου – Φαρισαίου και Τυρινής και του Σαββάτου προ της Πεντηκοστής
- Της Κυριακής του Ασώτου
- Της Κυριακής της Απόκρεω
- Της Κυριακής της Ορθοδοξίας
- Της Σταυροπροσκηνήσεως
- Της Κυριακής των Βαΐων
- Του Πάσχα
- Της Αναλήψεως
- Της Πεντηκοστής (Πεζαί και ιαμβικαί)
- Της Μεταμορφώσεως
- Της Κοιμήσεως της Θεοτόκου
Μεγαλυνάρια και Στίχοι του Πάσχα
Εξοδιαστικόν
Η στιχολογία των εννέα ωδών
Στίχοι ικετικοί του επιμελητού