ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΜΕΡΟΣ Α’
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΕ ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Θεωρίες Μάθησης
Τεχνολογικά περιβάλλοντα
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΣΥΝΕΙΡΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Ή ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ)
Εκπρόσωποι των συνειρμικών θεωριών
- Ivan Pavlov (1849-1936)
- John Watson (1878-1958)
- Edward Thorndike (1894-1949)
- Buderus Skinner (1904-1990)
Θετικά και αρνητικά σημεία της θεωρίας του Συμπεριφορισμού στη διδασκαλία με Υπολογιστές
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Εκπρόσωποι των γνωστικών θεωριών
- Wolfgang Koehler (1887-1967)
- Kurt Lewin (1890-1947)
- Jean Piaget (1896-1980)
- Jerome Bruner (1915-2016)
- David Bruner (1915-2016)
- David Ausubel (1918-2008)
- Robert Gagne (1916-2002)
Εποικοδομητικές Θεωρίες Μάθησης (Constructivism)
Θεωρία της Επεξεργασίας της Πληροφορίας
Θεωρία Διπλής Κωδικοποίησης
Θεωρία Γνωστικού Φορτίου (Cognitive Load Theory)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Εισαγωγικά
Κοινωνικός Δομητισμός του Vygotsky
1.2.1.- Η Έννοια της Νοητικής/Γνωστικής Ανάπτυξης
1.2.2.- Η έννοια της Διαμεσολάβησης
Η Γλώσσα ως Εργαλείο Διαμεσολάβησης
Vygotsky και Εκπαίδευση
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Vygotsky και Συνεργατική Μάθηση
Vygotsky και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Παραδείγματα
- Το ταξίδι της «Μιμής»
- Μάθηση έννοιας λέξεων στο πλαίσιο του κειμένου και της χρήσης
Θεωρία της δραστηριότητας
Ιστορικό πλαίσιο και εξέλιξη
Βασικές αρχές της Θεωρίας της Δραστηριότητας
- Αρχή της Αντικειμενοστρέφειας
- Αρχή της Εξωτερίκευσης/Εσωτερίκευσης
- Αρχή της Διαμεσολάβησης
- Αρχή της Διαρκούς Ανάπτυξης
Θεωρία της Δραστηριότητας και Εκπαίδευση
Θεωρία της Δραστηριότητας και Ηλεκτρονικού Υπολογιστές
Παραδείγματα Δραστηριότητας
- Συγγραφική δραστηριότητα επιστημόνων σε συνέδριο
- Εκπαιδευτική δραστηριότητα στο σχολείο
Θεωρία της Κατανεμημένης Γλώσσας
- Ιστορική εξέλιξη
- Αρχές της Κατανεμημένης Γνώσης
- Κατανεμημένη Γνώση και Εκπαίδευση
- Κατανεμημένη Γνώση και Η/Υ
- Παραδείγματα Κατανεμημένης Γνώσης
Θεωρία της Εγκαθιδρυμένης Μάθησης
- Ιστορική Αναδρομή
- Αρχές της Θεωρίας
- Αρχή της Μάθησης σε «Κοινότητες Πρακτικής»
- Εγκαθιδρυμένη Μάθηση και Εκπαίδευση
- Παραδείγματα
Εφαρμογή των Κοινωνικοπολιτισμικών Θεωριών Μάθησης στη Διδακτική Πράξη
Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών […]
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ-ΜΟΝΤΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΩΤΟΥ ΜΕΡΟΥΣ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ Β’
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ, ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ