ΔΥΟ ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΤΟΝ 21ο ΨΑΛΜΟ, ΣΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ
Σήμερα, πρώτα ο Θεός, θα αναλύσουμε τον 21ο ψαλμό, που είναι ο σημαντικότερος ψαλμός…
Είναι ένας υπέροχος ψαλμός εξαιτίας του προφητικού ύψους που έχει. Είναι εξ ολοκλήρου μεσσιανικός. Δεν υπάρχει ούτε μία λέξη που να μην αναφέρεται στον Μεσσία. Δεν παρεμβάλλεται πουθενά ο συγγραφέας. Από την αρχή έως το τέλος ο ψαλμός αυτός είναι μεσσιανικός.
Είναι δε τόσο καταπληκτικός, ώστε η παρουσία του να είναι αληθινά βαρύ πυροβολικό υπέρ της θεανθρώπινης φύσεως του Ιησού Χριστού∙ ότι δηλαδή ο Ιησούς Χριστός είναι ένα πρόσωπο που δεν μπορεί να θεωρηθεί ως κοινό πρόσωπο, όπως το κάθε πρόσωπο μέσα στην Ιστορία.
Η αξία φυσικά μιας προφητείας είναι πολλαπλή. Στην προκειμένη περίπτωση, όταν λέμε χριστολογικός ψαλμός, εννοούμε ότι περιγράφει προφητικά τον Μεσσία. Αν είχαμε μόνο τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού, δηλαδή το πρόσωπο του Χριστού και τα γεγονότα που Τον χαρακτηρίζουν και που περιγράφονται στην Καινή Διαθήκη, χωρίς να έχουμε το προφητικό στοιχείο της Παλαιάς Διαθήκης, θα μπορούσαμε να αμφισβητήσουμε τα πάντα για όσα γράφονται στην Καινή διαθήκη. Προσέξτε αυτό το σημείο∙ είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Θα λέγαμε: Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι έγινε η Ανάσταση του Χριστού; Θα μπορούσαμε να το βεβαιώσουμε; Πως μπορούμε να ξέρουμε τελικά ποιος είχε δίκαιο, οι δικαστές ή ο κατηγορούμενος, ο Ιησούς Χριστός, αν δίκαια δηλαδή σταυρώθηκε ή όχι; Πως μπορούμε να το ξέρουμε αυτό το πράγμα; Δηλαδή, μ’ άλλα λόγια, θα μπορούσαμε να αμφισβητήσουμε το πρόσωπο του Χριστού, αλλά και τα γεγονότα που σχετίζονται μ’ Αυτόν, εάν δεν υπήρχαν οι προφητείες, αν δεν είχαμε την Παλαιά Διαθήκη. Η Παλαιά Διαθήκη είναι ο μεγάλος προβολέας που κατοχυρώνει και φωτίζει την Καινή Διαθήκη. Αυτό να το γνωρίζετε. […]
(Απόσπασμα από το περιεχόμενο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΔΥΟ ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΤΟΝ 21ο ΨΑΛΜΟ, ΣΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ
Ομιλία 19η – Ψαλμός 21ος Α’ Μέρος, στίχοι 2-23
Ομιλία 20η – Ψαλμός 21ος Β’ Μέρος, στίχοι 23-32
Η σταύρωσις και τα κατ’ αυτήν συμβάντα. Η μετάνοια του ληστού (Λουκ. κγ’ 33-43)