Πως εορτάζομεν την εορτήν του Πάσχα; Το ερώτημα αυτό έχει μεγάλην σημασίαν. Εάν την εορτάζωμεν χωρίς να έχωμεν πιστεύσει, χωρίς να έχωμεν μετανοήσει, χωρίς να έχωμεν εξομολογηθή και χωρίς να έχωμεν κοινωνήσει των αχράντων μυστηρίων, τότε ποία η ωφέλεια; Ουδεμία ωφέλεια. Μάλλον ζημίαν έχομεν, και μάλιστα μεγάλην. Διότι τότε το Πάσχα δεν έχει κανένα νόημα. Τότε το Πάσχα ούτε χριστιανικώς ούτε καν ιουδαϊκώς εορτάζεται, αλλ’ εορτάζεται ειδωλολατρικώς. Η επιφάνεια χριστιανική, αλλά το βάθος ειδωλολατρικόν. Ας ακούσωμεν τί λέγει ο απόστολος Παύλος, ο κορυφαίος των αποστόλων, εις την Α’ προς Κορινθίους επιστολήν του· «Ώστε εορτάζωμεν μη εν ζύμη παλαιά μηδέ εν ζύμη κακίας και πονηρίας, αλλ’ εν αζύμοις ειλικρίνειας και αληθείας» (Α’ Κορ. 5,7).
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Αφιέρωσις
Πρόλογος
Α΄. Προτυπώσεις και εικόνες
Τα τρία Πάσχα
Το σημείον Ιωνά
Ο κόκκος του σίτου
Ο ανατείλας ήλιος
Εικόνες Αναστάσεως
Β΄. Ο Αναστάς εκ νεκρών
Αναστήτω ο Θεός
Ο Νικητής
Το φως του Αναστάντος
Γ΄. Αναστάσεως ημέρα
Η ημέρα του Κυρίου
Ημέρα χαράς
Ημέρα φωτός
Εορτάσωμεν πρεπόντως
Δ΄. Τα λάφυρα του θριάμβου
Ο θρίαμβος
Επατήθη ο θάνατος
Θ’ αναστηθούν οι νεκροί
Η αλλαγή των μαθητών
Ε΄. Το μήνυμα της νίκης
Νεκροί, εξέλθετε εκ των τάφων
Ας αναστηθώμεν
Η χαρά της Αναστάσεως
Έχετε άγκυραν;
ΣΤ΄. Ανάστασις και πατρίς
Τότε και τώρα – υπόδουλοι εις τους Τούρκους
Αναστήτω το έθνος – εκ τάφου δουλείας 4 αιώνων
Χωρίς ανθρώπινα δικαιώματα – οι υπόδουλοι της Βορ. Ηπείρου
Η δύναμις της Αναστάσεως – ο διωγμός της Ελλαδικής Εκκλησίας
Υπό την δυσμένειαν των κρατούντων – ο διωγμός των κηρύκων εν Ελλάδι
Αναστάσιμον μήνυμα
Ζ΄. Επίμετρον – κείμενα ι. Χρυσοστόμου:
Κατηχητικός λόγος
Λόγος εις την Ανάστασιν