ΑΝΟΙΞΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΠΥΛΑΣ
Η πίστη του ληστή, που γεννιέται από το θαυμασμό του ηθικού μεγαλείου του Χριστού, είναι δυνατότερη από την πίστη των αποστόλων, που είχαν γοητευτεί από την υψηλή διδασκαλία του Χριστού, αλλά ακόμα πίστευαν σ’ Εκείνον περισσότερο λόγω των σημείων και των θαυμάτων που έκανε. Τώρα δεν συνέβη κάποιο θαύμα για να σώσει τον Χριστό από τους εχθρούς Του και η πίστη των αποστόλων αμφιταλαντεύεται. Αλλά η υπομονή, η καθολική συγχώρηση, η πίστη στο ότι ο Ουράνιος Πατέρας Του ακούει, έδειξαν τόσο φανερά τη δικαιοσύνη του Ιησού, το ηθικό μεγαλείο Του, που όποιος εξαιτίας του πίστευε στον Χριστό, όποιος αναζητούσε πνευματική και ηθική αναγέννηση, δεν θα μπορούσε να αμφιβάλλει. Και ακριβώς γι’ αυτό διψούσε ο ληστής που απέκτησε συνείδηση της βαθιάς πτώσης του… Η ταπεινή πίστη στον Χριστό τον καθιστά ομολογητή… Ο ληστής ομολογεί τον Χριστό, Τον ομολογεί μπροστά σε πολυάριθμο λαό που Τον χλεύαζε, Τον ομολόγησε τότε που κανείς δεν τολμούσε να το κάνει, τότε που ακόμα και οι ολιγάριθμοι μαθητές του και γυναίκες που Του παρέμειναν πιστοί, μαρτυρούν την αγάπη τους για Εκείνον μόνο με τα πικρά δάκρυά τους… «Πας ούν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς», είπε ο Κύριος Ιησούς Χριστός.
(Από τo οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΑΝΟΙΞΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΠΥΛΑΣ
Πρόλογος
Εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος
Ο Θεός είναι πυρ
Η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού
Γιατί ο Χριστός προσευχήθηκε στον κήπο της Γεσθημανή
Για ποιό λόγο ελεήθηκε ο σώφρων ληστής;
Δύτε, λαοί τρισυπόστατον Θεότητα προσκυνήσωμεν
Λόγος για τα δύο δείπνα
Για τα τάλαντα και την αγιογραφία
Γιατί στις προσευχές στον Ζωοποιό Σταυρό περιέχονται δεήσεις για τους βασιλείς
Ει ζήσεται τα οστέα ταύτα;
Προσδοκώ ανάσταση νεκρών και ζωή του μέλλοντος αιώνος
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του Αγίου Ιωάννου της Σαγκάης (1896-1966)