ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΑΜΒΛΩΣΕΙΣ-ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ
[…] Η διάνοια δεν είναι ο οφθαλμός της ψυχής, όπως είναι ο νους. Η διάνοια είναι παροχεύς της «βαθείας» πνευματικής καρδίας, που ό,τι έχει, εν ριπή οφθαλμού, το διοχετεύει στον νου, το κέντρο, της ψυχής μας. «Λόγω, τώρα, αυτής της γρηγοράδας, λέμε, πρακτικά, κατά προσέγγισιν δηλαδή, ότι οι λογισμοί γεννώνται στην πνευματική καρδία.Εδώ, μία παρένθεσις: Μόνο στον νου φανερώνεται ο Θεός, όπου ενώνεται η άκτιστη ενέργεια του Θεού με την ουσία του νου, ενώ η διάνοια μετασχηματίζεται και καταγράφει αυτήν την ένωση σε λογικές διατυπώσεις. Η διάνοια είναι μία, ασφαλώς, από τις σημαντικότερες δυνάμεις του νου. Και οι τέσσερις δυνάμεις διάνοια, δόξα, φαντασία, αίσθηση ενεργούν στον εγκέφαλο. Καμία από αυτές τις δυνάμεις δεν είναι ικανή να οδηγήσει στην ένωση με τον Θεό. Ο νους, η Πέμπτη δύναμις του ανθρώπου, είναι η λογικότατη δύναμις, το λογικό μέρος της ψυχής, που χρησιμοποιεί τις άλογες ή λογικές δυνάμεις που του δόθηκαν για να κοινωνεί ο νους, τόσο με τον αισθητό, όσο και με τον νοερό, αλλά, το πιο καταπληκτικό απ’ όλα, με τον κόσμο του ακτίστου, με τον Τριαδικό Θεό δηλαδή.
Ο νους, αν και έχη έδρα κάπου στην καρδιά, και εκεί ενεργεί κυρίως, και εκεί ενεργούνται τα θαυμάσια που ακολουθούν την ένωσί του διά της Χάριτος με τον Θεό. Η λογική δόξα και η διάνοια, αν και είναι λογικές δυνάμεις και δεν είναι αποχωρισμένες από την αποθήκη των αισθήσεων, την φαντασία, και ενεργούν στον εγκέφαλο, δεν δρουν αυτοτελώς και είναι άμεσα εξαρτημένες από τον εγκέφαλο. Οπότε, καταλήγομε, αν ο εγκέφαλος υποστή κάποια βλάβη, είτε γενετικής φύσεως, είτε κάποιο ατύχημα, αναλόγως της βλάβης, δεν λειτουργούν σωστά αυτές οι δυνάμεις της ψυχής, οι οποίες, οι άγιοι Πατέρες λένε, ότι είναι άμεσα εξαρτημένες από τον εγκέφαλο. […]
(Απόσπασμα από το περιεχόμενο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΑΜΒΛΩΣΕΙΣ-ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ
-ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ
-ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ – ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ
-ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ
-ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ