ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
Το «Μολών Λαβέ» έχει κάτι που στερεώνει ηθικά, αλλά ιδίως αγιοπνενματικά. Είναι μια συνέχεια του Ελληνισμού. Συνέχεια, που ενώθηκε με τον Χριστιανισμό και έγινε ένα ωραίο πράγμα, που λέγεται Ρωμιοσύνη.
Ο πατήρ Ευάγγελος Παπανικολάου, διακονώντας ως ιερέας και ως ιατρός τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ιεραποστολή, σκύβει ψυχή τέ και πνεύματι πάνω από πρόσωπα και κείμενα, βιβλικά, πατερικά, ιστορικά. Έχοντας μελετήσει και διακονήσει βαθιά και επίπονα, έρχεται να μας μιλήσει για τη μυστική δύναμη και την εκ Θεού χάρη, που, πέρα από τον χρόνο και τον τόπο, αποκαλύπτονται και στηρίζουν τις μεγάλες, μα και τις μικρότερες, μέχρι και τις καθημερινές, ηρωικές στιγμές των ανθρώπων.
Τα έσοδα του συγγραφέα από αυτό το βιβλίο δα προσφερθούν υπέρ των έργων της Ιεράς Μητροπόλεως Καμερούν
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Μέσα στα κείμενα αυτά ο συγγραφέας ανθολογεί στιγμιότυπα από σύνολη την ελληνική Ιστορία για να μας αποδείξει όχι τόσο την κοινή μας καταγωγή, όσο την κοινή μας παιδεία και το κοινό μας χρέος. Ο συγγραφέας στηρίζεται σε πλήθος βιβλιογραφικών πηγών και κειμένων, έτσι ώστε όσα γράφει να είναι ακριβή. Τα κείμενα του π. Ευαγγέλου στόχο έχουν να στερεώσουν ηθικά, αλλά ιδίως αγιοπνευματικά. Προσεγγίζοντας την ιστορική γνώση και εμπειρία με κατά Χριστόν τρόπο αναδεικνύουν την συνέχεια του Ελληνισμού, που ενώθηκε με τον Χριστιανισμό και έγινε ένα ωραίο πράγμα, που λέγεται Ρωμιοσύνη. Το βιβλίο εμπλουτίζεται με μοναδικό εικαστικό υλικό, που δημιουργήθηκε ειδικά για την συγκεκριμένη έκδοση: προσωπογραφίες και απεικονίσεις του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, του Λουκά Νοταρά, του Λεωνίδα, του Κολοκοτρώνη, του Αχιλλέα. Τα έσοδα του συγγραφέα από αυτό το βιβλίο θα προσφερθούν υπέρ των έργων της Ιεράς Μητροπόλεως Καμερούν.
(Από την παρουσίαση του εκδότη)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕIΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καμερούν, Γρηγορίου
«ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ»
Το «ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ» αξία εις τους αιώνας
Λεωνίδας
Οι Πέρσες στη Σαλαμίνα (480 π.Χ.)
Βυζαντινό δίκαιο και αλληλοπεριχώρηση
Ελληνικά φύλα και η ασθένεια της φυλής
Ανατολή και Δύση: δύο κόσμοι αντίπαλοι
Δαρείος και Ξέρξης, γη και ύδωρ
Οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες και οι αγγελιαφόροι των Περσών
Αντικατάσταση αίματος: οι δύο εθελοντές
Αλέξανδρος Α΄, ο Μακεδών
«Χριστιανοί» και «Έλληνες», οι δύο όροι
Οι Έλληνες της ημετέρας πίστεως όπου γης
Κοινή πορεία Λεωνίδα και Κωνσταντίνου Παλαιολόγου
Το «Μολών λαβέ» και η Θεία Κοινωνία
Ο Εφιάλτης
Η θυσία ως νίκη
Οφθαλμοί σώματος και οφθαλμοί καρδίας
Το δείπνο στον Άδη και οι δύο δηώσεις της Πόλης
Ο Μωάμεθ ο Πορθητής
Συνεργάτες του Μωάμεθ
Οι υπερασπιστές της Κωνσταντινουπόλεως
«Πάλι με χρόνια με καιρούς»
Ο πλούτος δρόμος προς την αρετή ή προς την κακία: Άννα Νοταρά
Η κοινή Θεία Λειτουργία στις 12 Δεκεμβρίου 1452
Οι τελευταίες ώρες πριν την Άλωση και οι πολλαπλές προδοσίες
Η συγχώρηση πριν το τέλος
Το πολύμορφο «Μολών λαβέ» φτιάχνει τη Ρωμιοσύνη
Η Αγια-Σοφιά και τα τζαμιά
Ο δίκαιος μουφτής
Το παιδομάζωμα
Τα «όχι» που γράφουν Ιστορία
Διαχρονικώς «ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ», ομονοούντες
«Φέροντες τα παρόντα γενναίως»
Την Εκκλησία δεν την αφορά η φαντασία
Με αφορμή το πως χτίστηκε κάποτε ένας ναός
Ο Άβελ έφερε τα παρόντα γενναίως
Βαυαροκρατία: ένα «ήθος» από την Άλωση ως τη Μακεδονία
Μήπως είμαι φύλακας του αδελφού μου;
Δύο σύγχρονες πνευματικές μορφές της Γλυφάδας
Ζώντας στον σφυγμό κάθε εποχής
Ο Μέγας Κωνσταντίνος
Άγιος Γεώργιος και Μέγας Κωνσταντίνος
Ο καλός ληστής
Ο Ιωσήφ ο πάγκαλος και η ελληνική Ιστορία
Ο προφήτης Ιωνάς
Ιωσήφ ο μνήστωρ
Ο απόστολος Πέτρος
Ελληνικότητα και εθνική αντίσταση
Γέρων Βησσαρίων Αγαθωνίτης
Η Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως
Ο Μελίτων εκ των Τεσσαράκοντα
Λεωνίδας ο Σπαρτιάτης
Ο Κολοκοτρώνης στην παράδοση του αγίου Διονυσίου
Ο Κατσίφας και η ομηρική, σπερματική παράδοση
Παράδεισος και συγχωρητικότητα
Φωτογραφικό ένθετο
Παναγιώτης Παναγόπουλος