Τι αλήθεια, άρα γε, ημπορεί να προσφέρη ο πτωχός ανθρώπινος λόγος στο κεφαλαιώδες ζήτημα των λογισμών, όταν η ιδία η Αγία Γραφή επισημαίνη: “Ο γαρ λογισμός των μεν αρετών εστίν ηγεμών, των δε παθών αυτοκράτωρ. Επιθεωρείτε τοίνυν πρώτον δια των κωλυτικών της σωφροσύνης έργων, ότι αυτοδέσποτός εστι των παθών ο λογισμός”; Δηλαδή, “ο λογισμός είναι αφ’ ενός μεν οδηγός των αρετών, αφ’ ετέρου δε κυρίαρχος και εξουσιαστής των παθών. Παρατηρείτε λοιπόν πρώτον, ότι δια των έργων τα οποία εμποδίζουν την σωφροσύνη, ο κακός λογισμός είναι απολύτως κύριος και δεσπότης επάνω στα πάθη”.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
– Τι είναι οι λογισμοί, που παράγονται και ποια είναι η προέλευσίς των
– Οι εκ Θεού λογισμοί
– Οι εκ των δαιμόνων λογισμοί – Οι δαίμονες σε αντιδιαστολή με τους αγγέλους
– Οι εκ του εαυτού μας λογισμοί – Καλοί, κακοί, αδιάφοροι
– Οι σύνθετοι λογισμοί
– Οι εκ δεξιών και οι εξ αριστερών λογισμοί
– Πότε οι λογισμοί είναι αμαρτία
– Τα στάδια και οι τρόποι αντιμετωπίσεως των πονηρών λογισμών
– Ο ρόλος των ανθρωπίνων αισθητηρίων οργάνων στην δημιουργία και ανάπτυξι των λογισμών και περί τηλεοράσεως
– Περί των λογισμών βλασφημίας
– Η εξαγόρευσις των λογισμών
– Οι λογισμοί κατά την ώρα της προσευχής και κατά τις θεάρεστες εργασίες
– Περί διακρίσεως, σχετικότητος, ασυμβατότητος και των ορίων των λογισμών
– Η μέθοδος και η τακτική του διαβόλου, ο πνευματικός αγώνας και περί αντιχρίστου
– Περί μαγείας
– Διαφορά ψυχοπαθείας, δαιμονισμού, δαιμονικής προσβολής και επηρείας
– Μετάνοια, εξομολόγησις, υπακοή, πνευματική άθλησις και θεραπεία των παθών
– Η προσωπική μας σχέσις με τον Θεό – Η δωρεά, η άρσις και η συμπεριφορά της χάριτος
– Μηνύματα και συμπεράσματα που απορρέουν από θαυμαστά πνευματικά φαινόμενα
– Τρόποι οράσεως του Θείου Φωτός – Η μάστιγα των ψυχοτρόπων