Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΚΑΙ Η ΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ – ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
«Ίδες την απαρχήν της Αναστάσεως εν Λαζάρω προτυπωθείσαν; Οι όχλοι εγνώρισαν και οι αρχιερείς ελοιδόρησαν… Συνεβουλεύσαντο τον Λάζαρον αποκτείναι. Ουδέν ούτως εδρίμυττε τους Ιουδαίους, ως η ανάσταση του Λαζάρου. Τούτο μόνον το θαύμα ουκ ίσχυσαν συκοφαντήσαι.
Την ανάβλεψιν του εκ γεννητής τυφλού εσυκοφάντησαν λέγοντες ουτός εστιν ουχ ουτός εστιν όμοιος αυτού εστίν
Την έγερσιν της θυγατρός Ιαείρου εσυκοφάντησαν, ως ου τελείω θανάτω παρεδόθη. Την ανάστασιν του υιού της χήρας του μονογενούς εσυκοφάντησαν ως τον θάνατον εσχηματίσατο και… υπό της τυραννίδος του θανάτου κατεπόθη. Την ξηρανθείσαν συκήν εσυκοφάντησαν, ως τρυγωνισθείσαν και ουχ ως δεσποτικώ ρήματι ξηρανθείσαν. Την του ύδατος εις οίνον μεταβολήν εσυκοφάντησαν, ως ήδη των εν τω δείπνω μεθυσθέντων και μη ειδότων την χλεύην. Την ανάστασιν μόνην του Λαζάρου ουκ ίσχυσαν συκοφαντήσαι.»
(Από την παρουσίαση του εκδότη)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΚΑΙ Η ΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ – ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Αγίου Αμφιλοχίου Επισκόπου Ικονίου
ΛΟΓΟΣ Γ’ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟΝ ΛΑΖΑΡΟΝ
Θεοφάνους του Κεραμέως
ΟΜΙΛΙΑ ΚΕ’ ΕΙΣ ΤΗΝ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΝ
Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟΝ ΛΑΖΑΡΟΝ