Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (Η ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ) – ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αδελφοί, ο λόγος για την προσευχή είναι πολύς και πολύ μεγάλος και για να πω την αλήθεια, το έργο αυτό της προσευχής μας έχει παραδοθεί από τον Θεό και είναι το πρώτο από κάθε άλλο. Είναι, λοιπόν, η προσευχή, το να ενωθεί κανείς με τον Θεό, και να είναι πάντοτε ενωμένος με τον Θεό, και να έχει σ’ Αυτόν προσκολλημένη κι’ αδιάσπαστη την ψυχή του, και του νου του απερίσπαστο, όπως λέει ο Δαβίδ: «Προσκολλήθηκε η ψυχή μου σ’ Εσένα και σ’ ακολουθεί» και «Σε δίψασε η ψυχή μου» και «Όπως ποθεί πολύ το –διψασμένο- ελάφι να βρεθεί στις πηγές των νερών, έτσι πολύ ποθεί η ψυχή μου να βρεθεί κοντά Σου, Θεέ» και «Θα σε αγαπώ πάντοτε, Κύριε, σένα που είσαι η δύναμή μου» και « Η ψυχή μου βρίσκεται πάντοτε στα χέρια Σου», αντί να πει πάντοτε μαζί Σου. Γι’ αυτό και αλλού λέει: «Θα δοξολογώ τον Κύριο σε κάθε ευκαιρία, η δοξολογία Του θα βρίσκεται πάντοτε στο στόμα μου». Και γίνεται και με τους Αγγέλους ένα και ενώνεται μαζί τους στον καλό έρωτα και πόθο. […]
(Απόσπασμα από το πρώτο κεφάλιο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (Η ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ) – ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’: Η προσευχή μας παραδόθηκε από τον Θεό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’: Η σωτηριώδης ονομασία και επίκληση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού του Υιού του Θεού, η πράγματι ιερά και θεοποιός προσευχή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’: Οι μακάριοι Πατέρες μας, Πατριάρχης Κάλλιστος και Ιγνάτιος (συνέγραψαν γι’ αυτήν την προσευχή)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’: Αυτά που περιέχει η ιερά προσευχή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’: Πρέπει όλοι οι Χριστιανοί, ιερωμένοι, μοναχοί και λαϊκοί, και σε ορισμένες ώρες, να προσεύχονται, με όλη τους τη δύναμη, στο όνομα του Ιησού Χριστού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’: Οι ακολουθίες του ημερονυκτίου, εκτός της Θείας Λειτουργίας, είναι επτά
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’: Για ποια αιτία θεσπίσθηκαν οι επτά ακολουθίες
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ