Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ
Ο Νικόλαος Καβάσιλας αποτελεί το φυσιολογικό πέρασμα από την Βυζαντινή εποχή στους Νέους Χρόνους. Οι τρεις θεομητορικές ομιλίες του είναι ένας ειλικρινής διάλογος της Ορθοδοξίας με την Αναγέννηση, μια επίμονη προσπάθεια να κερδηθή ότι καλό υπάρχει στον καινούργιο πολιτισμό εν Χριστώ…
Αληθινός Πατήρ της Εκκλησίας ο Καβάσιλας, έζησε προφητικά τα γεγονότα της εποχής του. Είδε το ρεύμα της Αναγεννήσεως μέσα από την παράδοση της Εκκλησίας. Αντιμετώπισε την επικαιρότητα μέσα από την αιωνιότητα και μπόρεσε να την κερδίση…
Σ’ αυτή την παράδοση καλούν και τους σημερινούς πιστούς οι Πατέρες της Εκκλησίας. Μόνο καθιστώντας επίκαιρη, ζώντας προφητικά την αληθινή πατερική παράδοση, θα μπορέση η Εκκλησία να είναι ζωντανή και επίκαιρη σήμερα, να βοηθήση αποτελεσματικά την εποχή μας.
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ
ΒΡΑΧΥΓΡΑΦΙΕΣ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ Γ’ ΕΚΔΟΣΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Α. Νικόλαος Καβάσιλας
Β. Η προ του Καβάσιλα περί Παρθένου διδασκαλία (σύντομο ιστορικό σχεδίασμα)
Γ. Συνοπτικό διάγραμμα της περί Θεοτόκου διδασκαλίας Νικολάου του Καβάσιλα
Δ. Σημείωση σχετική με την παρούσα έκδοση
ΛΟΓΟΣ Α. ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΕΝΔΟΞΟΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ
Κείμενο – Μετάφραση
ΛΟΓΟΣ Β. ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ
Κείμενο – Μετάφραση
ΛΟΓΟΣ Γ. ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΔΟΞΟΝ ΚΟΙΜΗΣΙΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Κείμενο – Μετάφραση
ΠΙΝΑΚΑΣ Α’. ΧΩΡΙΩΝ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ Β’. ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ