Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Η ορθόδοξη χριστιανική ζωή δεν είναι μόνο θεωρία, είναι κατ΄εξοχήν πράξις και βίωμα. Είναι τρόπος ζωής διαποτισμένος από τον Λόγον του Θεού, που αποτελεί την πυξίδα και τον καταστατικό χάρτη της ανθρώπινης πορείας.
Ο Λόγος του Θεού αποτεθησαυρισμένος στο θεόπνευστο βιβλίο της Αγίας Γραφής, αποτελεί την έκφραση του θελήματος του Θεού, για το ύψιστο δημιούργημά Του, τον άνθρωπον, και καθορίζει τους όρους και τους κανόνες, που πρέπει να διέπουν την καθημερινήν ζωήν του ανθρώπου, για να είναι η πορεία του ασφαλής και σύμφωνη με τον ουράνιον προορισμόν του.
Δεν μπορούμε να ζούμε όπως θέλουμε εμείς. Ούτε να κάνουμε αυτά, που σε μας αρέσουν. Τα δικά μας κριτήρια έχουν επηρεασθεί από το δηλητήριο της αμαρτίας, που έχει εισέλθει στον κόσμον και από τα φρονήματα της σαρκός, που πολλές φορές αντιστρατεύονται την δύναμη και την πνοή του πνεύματος.
Ο χριστιανός οφείλει να ζει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και όχι σύμφωνα με το δικό του προσωπικό θέλημα. Και η ορθόδοξη πνευματική ζωή είναι η έξοδος εκ του εαυτού μας. Η νέκρωση των παθών και ελαττωμάτων μας, ο εμποτισμός της καρδιάς μας με το πνεύμα του θελήματος του Θεού και η συνεχής προσπάθειά μας ευαρεστήσεως ενώπιον του Θεού, διά της συμμορφώσεως της ζωής μας, προς τον τρόπον της ζωής, που ο Θεός διά του Λόγου Του μας υποδεικνύει.
Στο παρόν βιβλίον αναπτύσσονται μερικοί βασικοί κανόνες της ορθοδόξου χριστιανικής ζωής, όπως τους υποδεικνύει ο Απόστολος Παύλος στο 12ον Κεφάλαιον της προς Ρωμαίους επιστολής του. Εκεί ο μεγάλος Απόστολος των Εθνών, μας δίνει πολύ βασικές συμβουλές για τον τρόπο της ζωής μας. Μας παρέχει οδηγίες και κανόνες σωστής χριστιανικής ζωής. Ολόκληρο το 12ον Κεφάλαιον της προς Ρωμαίους επιστολής, είναι ένας κώδικας κανόνων, που μας βοηθεί να εξέλθομε από τις αδυναμίες του εαυτού μας, να νικήσομε τα πάθη που εμφωλεύουν στην ψυχή μας και να προσφέρωμε ολόκληρον τον εαυτό μας στον Θεόν «θυσίαν ζώσαν και ευάρεστον Ενώπιόν Του». […]
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΙΒ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α’ (στίχος 1ος)
Θυσία ζώσα
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β’ (στίχος 2ος)
Μη συσχηματίζεσθαι
Μεταμορφούσθαι
Μάθετε το θέλημα του Θεού
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ’ (στίχος 3ος)
Σας λέγω με το αποστολικό μου κύρος
Να μην υπερφρονούμε
Να είμεθα ταπεινοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ’ (στίχοι 4ος – 5ος)
Είμεθα σώμα Χριστού
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε’ (στίχοι 6ος – 7ος)
Χαρίσματα διάφορα
Το χάρισμα της προφητείας
Το χάρισμα της διακονίας
Το χάρισμα της διδασκαλίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ’ (στίχος 8ος)
Το χάρισμα της παρακλήσεως
Το χάρισμα της μεταδόσεως
«Ο προϊστάμενος εν σπουδή»
«Ο ελεών εν ιλαρότητι»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ’ (στίχος 9ος)
«Η αγάπη ανυπόκριτος»
«Αποστυγούντες το πονηρόν»
«Κολλώμενοι τω αγαθώ»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Η’ (στίχος 10ος)
«Τη φιλαδελφία εις αλλήλους φιλόστοργοι»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Θ’ (στίχος 11ος)
«Τη σπουδή μη οκνηροί»
«Τω πνεύματι ζέοντες»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι’ (στίχος 12ος)
«Τη ελπίδι χαίροντες»
«Τη θλίψει υπομένοντες»
«Τη προσευχή προσκαρτερούντες»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΑ’ (στίχος 13ος)
Συμμέτοχοι στις ανάγκες των χριστιανών
«Την φιλοξενίαν διώκοντες»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΒ’ (στίχος 14ος)
«Ευλογείτε τους διώκοντας ημάς»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΓ’ (στίχος 15ος)
«Χαίρειν μετά χαιρόντων και κλαίειν μετά κλαιόντων»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΔ’ (στίχος 16ος)
«Το αυτό εις αλλήλους φρονούντες»
«Μη τα υψηλά φρονούντες»
«Μη γίνεσθε φρόνιμοι παρ’ εαυτοίς»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΕ’ (στίχος 17ος)
«Μηδενί κακόν αντί κακού αποδιδόντες»
«Προνοούμενοι καλά ενώπιον πάντων ανθρώπων»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΣΤ’ (στίχος 18ος)
Μετά πάντων ειρηνεύοντες
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΖ’ (στίχοι 19ος, 20ος, 21ος)
Όχι εκδίκησις
Ευεργέτησε τον εχθρόν σου
«Νίκα εν τω αγαθώ το κακόν»