ΑΦΑΝΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑ
Η αρχαία φιλοσοφία μπορεί να ιδωθεί από την πλευρά της μεταφυσικής της ιστορίας, η οποία ήδη στον Αριστοτέλη αποκαλύπτεται ως θεολογική; Η πρωτοτυπία του βιβλίου αυτού έγκειται στο ότι πραγματοποιεί μία προσέγγιση του μεταφυσικού/θεολογικού υποστρώματος των αρχαιοελληνικών φιλοσοφικών αναζητήσεων, όχι εξερευνώντας την ιστορία των κοινών με την Χριστιανική θεολογία όρων, αλλά με μια μέθοδο υπαρξιακής συσχέτισης. Έτσι αναδεικνύεται μία σειρά βαθύτερων θεολογικών/μεταφυσικών αιτημάτων της αρχαίας φιλοσοφίας, στα οποία η Χριστιανική θεολογία κατόρθωσε ή οφείλει να απαντήσει.
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΑΦΑΝΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΛΟΓΟΣ ΠΡΟΟΙΜΙΑΚΟΣ: Η μεταφυσική / θεολογική σημασία της αρχαίας φιλοσοφίας
- Αναξίμανδρος, ο στοχαστής του απείρου
- Ξενοφάνης, ο αποφατικός
- Πυθαγόρας και Θαλής, οι ιερείς του θεοειδούς κόσμου
- Ηράκλειτος, ο ακόλουθος του λόγου, ο μεταφυσικός της αρμονίας
- Παρμενίδης, ο μυστικός του ανώλεθρου είναι
- Εμπεδοκλής, ο ποιητής της θεμελιώδους διαλεκτικής
- Αναξαγόρας, ο ενορατικός του νου
- Λεύκιππος και Δημόκριτος, οι μύστες της υλικότητας
- Σωκράτης, ο ασκητής της εσωτερικευμένης καθολικότητας
- Πλάτων, ο εραστής του Ενός
- Αριστοτέλης, ο επόπτης των παιγνίων της ουσίας – Παράρτημα 1. Περί Ηθικής, συγκριτικά: Αρετή και Κακία κατά τον Αριστοτέλη και τον απόστολο Παύλο – Παράρτημα 2. Ο Αριστοτέλης και η νεώτερη Δυτική θεολογία. Με παρατηρήσεις για την ουσία της Αριστοτελικής θεολογίας
- Επίκουρος, ο εξερευνητής της ηδονής
- Στωικισμός, και ο Επίκτητος στους ουρανούς με διαμάντια
- Πλωτίνος ή μυθ-οντολογία του Εγώ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1. Είναι δυνατόν να ξεπεραστεί ο Πλατωνισμός;
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2. Τι είναι ο Ηρακλείτειος λόγος;
ΕΠΙΛΟΓΙΚΑ
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ