Το ερώτημα που θέτει το βιβλίο αυτό μας εισάγει αναντίλεκτα στο ευρύτερο πλαίσιο της τραγικής αντινομίας μεταξύ άγιου και βέβηλου, Λόγου και μύθου, λύτρωσης και απώλειας. Ο άνθρωπος της εποχής μας, όσο δεν τον συνθλίβει η άνυδρη καθημερινότητα, παραμένει αναζητητής του έσχατου νοήματος της ζωής. Αναμένει και προσδοκά με ασίγαστη πείνα και δίψα το εντελώς νέο, την κορυφή της Αλήθειας. Κι εδώ αποκαλύπτεται η Εκκλησία, ως νέα αντίληψη για την ανθρώπινη ύπαρξη και ως ευαγγέλιο για την ιστορία. Η αποστολή της είναι το «άνοιγμα» στον κόσμο και το «αγκάλιασμα» του ανθρώπου, με έναν τρόπο προσωπικό, μοναδικό και λυτρωτικό. Ο ίδιος ο Ιησούς εγκαινίασε με τον πιο έγκυρο και αμετάκλητο τρόπο την αναφορά μας στον Θεό ως πατέρα και τη ζωή μας πλέον ως κοινωνία αγάπης αδελφών μεταξύ μας. […]
Το θέμα της διάκρισης ή διαφοροποίησης της εκκλησίας από τη θρησκεία είναι ένα ενδιαφέρον ζήτημα προς συζήτηση και επιστημονική διερεύνηση, άλλα πολύ δύσκολο στη διατύπωση μιας θεολογικής άποψης που να ορίζει τα όρια των δύο αυτών ιστορικών πραγματικοτήτων. Πράγματι, συχνά τίθεται το ερώτημα, εάν ο Χριστιανισμός είναι ένα μοναδικό αποκαλυπτικό γεγονός ή ένα ιστορικό θρησκειολογικό φαινόμενο, που έχει κάποια αρχή στο χρόνο και θα έχει κάποιο τέλος στην ιστορία της ανθρωπότητας. Και το ερώτημα αυτό τίθεται για να γνωρίζουμε ποια είναι η αληθινή οδός πορείας μας, ώστε να μην υπάρξει σύγχυση στη βιωματική αντιμετώπιση και στην πνευματική προσπάθεια των πιστών, με σκοπό να φθάσουμε με την πιο δυνατή ασφάλεια στο επιθυμητό εσχατολογικό «τέλος» της τελείωσης και θέωσής μας. […] (Απόσπασμα από το βιβλίο)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος, Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερωνύμου
Προλογικό σημείωμα Διευθυντού Ρ/Σ 89,5, κ. Αλέξανδρου Κατσιάρα
Προλεγόμενα
- Διάκριση αποκάλυψης και θρησκείας
- Διαφοροποίηση θρησκείας και εκκλησίας
- Η θέση της Αγίας Γραφής
- Η Παλαιά Διαθήκη περί θρησκείας και εκκλησία
- Η Καινή Διαθήκη περί θρησκείας και εκκλησίας
- Προεκτάσεις στην εκκλησιαστική Γραμματεία και την Πατερική θεολογία
Επιλεγόμενα
Έργα του ιδίου