Η επιγραφή της παρούσης Επιστολής είναι ένα σημαντικόν στοιχείον της αυθεντικότητός της. Η Επιστολή αποστέλλεται όχι υπό του επισκόπου μετά των περί αυτών πρεσβυτέρων και διακόνων, αλλά μόνον υπό των πρεσβυτέρων και διακόνων. Το γεγονός αυτό δύο εξηγήσεις δύναται να έχη: 1) Ότι αυτή εγράφη κατά την πολύ πρώιμον εποχήν, κατά την οποίαν, καίτοι υπήρχον οι τρεις βαθμοί της ιερωσύνης, οι αναφερόμενοι ήδη υπό του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου, εν τη πράξει οι επίσκοποι, ως και οι Απόστολοι, ωνομάζοντο πρεσβύτεροι, και 2) Ότι αυτή εγράφη κατά την αμέσως μεταποστολικήν εποχήν, κατά την οποίαν, λόγω της ισχυροτάτης Ρωμαϊκης παρουσίας εις τας Πάτρας ως πόλεως «κολωνίας» (λατ. Colonia = αποικιακή ρωμαϊκή πόλις», δεν υπήρχον επίσκοποι της εκκλησίας των Πατρών έως των αρχών του Δ’ αιώνος, εκτός του Στρατοκλέους, του Ηρωδιώνος, πιθανώς και ενός άλλου.
Ασφαλώς εκπλήσσει η ανεπτυγμένη τριαδολογία του κειμένου, αλλά τις δύνατια να αμφισβητήση τον πρωτοχριστιανικόν αυτής πυρήνα; Μία μεταγενεστέρα αρτιωτέρα διατύπωσις ουδόλως παραβλάπτει την ουσιαστικήν πατρότητα του κειμένου. […]
(Απόσπασμα από την εισαγωγή του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ, Αρχιμανδρίτη Νικοδήμου, Γούμενου της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης – Νεζερών
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Πρωτότυπον κείμενον
Νεοελληνική απόδοσις
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.- ΒΡΑΧΥΓΡΑΦΙΑΙ
2.- ΠΗΓΑΙ
3.- ΜΕΛΕΤΑΙ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΙΚΟΝΩΝ