ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΗΜΑΤΑ
Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διακονία του Ευαγγελικού Λόγου
Στην παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, το Μυστήριο της Θ. Λειτουργίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την διακονία του Λόγου του Θεού. Στα πλαίσια της λυτρωτικής συνάξεως εντάσσεται και η εξαγγελία του Θεϊκού Λόγου, ο οποίος θα πρέπει να διαπνέεται από την σημαντική μέριμνα του ομιλούντος ιεροκήρυκος να οικοδομήσει πνευματικά, να εμπνεύσει και να αναπαύσει τον περιεστώτα λαό του Θεού. Το κήρυγμα δεν είναι πολυτέλεια, άλλα επιτακτική ανάγκη. Είναι η πνευματική τροφή των πεινώντων για ουράνια βρώση. Ο σημερινός κηρυγματικός λόγος θα πρέπει να είναι μεστός και κατανοητός. Να είναι πηγή θεϊκής εκστατικής αγάπης και θερμότητος, έτσι ώστε να θερμάνει την παγωμένη και ψυχραμένη ψυχή του ανθρώπου που παλεύει μέσα στο ανοιχτό «πέλαγος» των βιοτικών μεριμνών.
Η όλη εκκλησιαστική προσπάθεια, αφού ως στόχο έχει τη σωτηρία των πιστών, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι πρέπει να οδηγεί και να κατευθύνει τον άνθρωπο στο μυστήριο της Σωτηρίας, στη Θεία Λειτουργία, αφού εκεί θα ενωθεί με Τον Χριστό σε αληθινή κοινωνία σαρκός και πνεύματος. Αυτόν λοιπόν τον σκοπό υπηρετεί και ο λόγος της, γι’ αυτό και στην Ορθόδοξη παράδοση η Αγία Γραφή και η Λειτουργία θεσπίστηκαν για να συνυπάρχουν ενωμένες για πάντα. Η Αγία Γραφή αποτελεί την πηγή και τη βάση ολόκληρης της λειτουργικής και πνευματικής ζωής της Εκκλησίας. Τα ιερά αναγνώσματα, Ευαγγελικό και Αποστολικό, αποτελούν αδιάσπαστο τμήμα της ευχαριστιακής λειτουργίας. Δεν αποτελούν, όπως εσφαλμένα νομίζεται, εισαγωγή στο κυρίως Μυστήριο. Το «Μυστήριο του Λόγου» είναι αναπόσπαστο και αδιαίρετο από το «Μυστήριο της Ευχαριστίας». Χωρίς το πρώτο, το δεύτερο είναι ακατανόητο.
(Από την παρουσίαση του εκδότη)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΗΜΑΤΑ
Πρόλογος
Εισαγωγή
1.- Οι τέσσερις Ευαγγελιστές
2.- Κυριακή του Πάσχα
3.- Κυριακή Β΄ από του Πάσχα (Αντιπάσχα – Θωμά)
4.- Κυριακή Γ΄ από του Πάσχα (Των Μυροφόρων)
5.- Κυριακή Δ΄ από του Πάσχα (του Παραλυτικού)
6.- Κυριακή Ε΄ από του Πάσχα (της Σαμαρείτιδος)
7.- Κυριακή ΣΤ΄ από του Πάσχα (του Τυφλού)
8.- Κυριακή Ζ΄ από του Πάσχα (Αγίων Πατέρων)
9.- Κυριακή Η΄ από του Πάσχα (Πεντηκοστή)
10.- Κυριακή Α΄ Ματθαίου (Αγίων Πάντων)
11.- Κυριακη Β΄ Ματθαίου
12.- Κυριακή Γ΄ Ματθαίου
13.- Κυριακή Δ΄ Ματθαίου
14.- Κυριακή Ε΄ Ματθαίου
15.- Κυριακή Αγίων Πατέρων
16.- Κυριακή ΣΤ΄ Ματθαίου
17.- Κυριακή Ζ΄ Ματθαίου
18.- Κυριακή Η΄ Ματθαίου
19.- Κυριακή Θ΄ Ματθαίου
20.- Κυριακή Ι΄ Ματθαίου
21.- Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου
22.- Κυριακή ΙΒ΄ Ματθαίου
23.- Κυριακή ΙΓ΄ Ματθαίου
24.- Κυριακή ΙΔ΄ Ματθαίου
25.- Κυριακή ΙΣΤ΄ Ματθαίου
26.- Κυριακή Α΄ Λουκά
27.- Κυριακή Β΄ Λουκά
28.- Κυριακή Γ΄ Λουκά
29.- Κυριακή Δ΄ Λουκά
30.- Κυριακή Ε΄ Λουκά
31.- Κυριακή ΣΤ΄ Λουκά
32.- Κυριακή Ζ΄ Λουκά
33.- Κυριακή Η΄ Λουκά
34.- Κυριακή Θ΄ Λουκά
35.- Κυριακή Ι΄ Λουκά
36.- Κυριακή ΙΑ΄ Λουκά
37.- Κυριακή ΙΒ΄ Λουκά
38.- Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά
39.- Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά
40.- Κυριακή ΙΕ΄Λουκά
41.- Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού
42.- Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού
43.- Κυριακή προ των Χριστουγέννων
44.- Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα
45.- Κυριακή προ των Φώτων
46.- Κυριακή μετά τα Φώτα
47.- Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου
48.- Κυριακή του Ασώτου
49.- Κυριακή της Αποκρεώ
50.- Κυριακή της Τυρινής
51.- Κυριακή Α΄ Νηστειών (Της Ορθοδοξίας)
52.- Κυριακή Β΄ Νηστειών
53.- Κυριακή Γ΄ Νηστειών (Της Σταυροπροσκυνήσεως)
54.- Κυριακή Δ΄ Νηστειών
55.- Κυριακή Ε΄ Νηστειών (Της Αιγυπτίας)
56.- Κυριακή των Βαΐων
57.- Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής και Μεγαλομάρτυρας
58.- Άγιος Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος και Μεγαλομάρτυρας
Επίλογος
Πηγές – Βοηθήματα