Η ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Κατά τον Ιερό Χρυσόστομο
Η Ορθόδοξη Θεολογία στους νεότερους καιρούς είναι προπάντων Εκκλησιολογική. Η Εκκλησιολογία αποτελεί σήμερα το επίκεντρο της σκέψης και της ζωής της Ορθοδοξίας. Το μυστήριο της Εκκλησίας για την Ορθόδοξη Καθολική Θεολογία αποτελεί το κεντρικό μυστήριο του Χριστιανισμού, τον ίδιο το Χριστιανισμό. Άλλωστε, δεν είναι δυνατόν να καταλάβουμε το Χριστιανισμό, παρά ως Εκκλησία και στον κόσμο εμφανίστηκε ως Εκκλησία, ως το Σώμα του Θεού που πήρε ανθρώπινη σάρκα, του Θεανθρώπου Χριστού. Αλλ’ η Εκκλησιολογία, για την Ορθόδοξη Θεολογία, είναι αδιανόητη χωρίς και έξω από τη Χριστολογία. Είναι η προέκτασή της, ή με άλλα λόγια, η Εκκλησιολογία είναι η ίδια η Χριστολογία μαζί με τη Σωτηριολογία. Η Εκκλησία, σύμφωνα με τον Απ. Παύλο, είναι το σώμα του Σωτήρα Χριστού, το ζωντανό Σώμα του ζωντανού Θεανθρώπου. Αυτό δε σημαίνει, ότι η Εκκλησία είναι αυτός ο ίδιος ο Χριστός, ο Χριστός στο σώμα και μαζί με το σώμα Του. Ο Χριστός είναι η Κεφαλή του σώματος της Εκκλησίας, αλλά και η Απαρχή και το Πλήρωμα αυτού του σώματος, σύμφωνα με τον ίδιο Απόστολο. Και ταυτόχρονα ο Ίδιος ως Κεφαλή και Απαρχή είναι και ο Σωτήρας του σώματος, και αντίστροφα. Έτσι η Εκκλησιολογία πηγάζει και παραμένει αχώριστη από τη Χριστολογία και Σωτηριολογία. […]
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Η ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Κατά τον Ιερό Χρυσόστομο
Εισαγωγή
ΤΟ «ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ»
Κεφάλαιο Πρώτο
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ ΩΣ «ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»
Κεφάλαιο Δεύτερο
Ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ
1.- Η Εκκλησία ως σώμα Χριστού
2.- Η «Κοινωνία του Σώματος και Αίματος του Χριστού»
Κεφάλαιο Τρίτο
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
1.- «Μια πίστις»
2.- «Η εν Χριστώ ζωή εν Πνεύματι Αγίω»
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Εισαγωγής
Πρώτου Κεφαλαίου
Δευτέρου Κεφαλαίου
Τρίτου Κεφαλαίου
ΒΡΑΧΥΓΡΑΦΙΕΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Κατά τον Ιερό Χρυσόστομο