Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι μία «ανατολική» Εκκλησία. Μια ανατολική έκφραση της χριστιανικής πίστεως. Είναι η Εκκλησία του Χριστού. Η παράδοσή της υπήρξε η κοινή παράδοση όλων των χριστιανών κατά τη διάρκεια των πρώτων αιώνων, κι εμείς ερχόμενοι σε κοινωνία μαζί της δεν κάναμε τίποτε άλλο παρά να επιστρέψουμε σ’ αυτήν την πηγή. Δεν «αλλάξαμε Εκκλησία». Απλώς, περάσαμε από έναν κλάδο αποκομμένο από τη μία Εκκλησία στο πλήρωμά της. Αισθανόμαστε καθαρά ότι ανήκουμε στον αριθμό αυτών των χριστιανών της Δύσης, οι οποίοι ζητώντας να γίνουν δεκτοί στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αρνήθηκαν, ωστόσο, αυτό που στη Δύση και ιδιαίτερα στην πατρίδα τους – πριν και μετά τις διαιρέσεις και το σχίσμα – φέρει τη σφραγίδα του Πνεύματος τού Θεού, Αυτού που όπου θέλει πνέει. Μέσα από τις σελίδες των κειμένων, που περιλαμβάνονται στο παρόν βιβλίο, μπορούμε να παρακολουθήσουμε την πνευματική του πορεία του συγγραφέα, που τελικά τον οδήγησε στους κόλπους της Ορθοδοξίας, και, παράλληλα, να γνωρίσουμε την ώριμη σκέψη του γύρω από τα πιο καυτά θεολογικά προβλήματα των ημερών μας.
(Από την παρουσίαση του εκδότη)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ, ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΙΤΗΣ
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗ
ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΠΡΩΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ
Ι.- ΣΙΣΤΕΡΣΙΑΝΗ ΖΩΗ (1942-1966)
- ΤΟ ΑΒΒΑΕΙΟ ΤΗΣ BELLEFONTAINE
- ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ
- ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΕΡΓΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
- Η ΒΙΒΛΙΚΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
- Η Β΄ ΒΑΤΙΚΑΝΗ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΙΙ.- ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ AUBAZINE (1966-1977)
- ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ
- ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ
- ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
- ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ;
- ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
ΙΙΙ.- ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ (ΑΠΟ ΤΟ 1978)
- ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
- ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΣΤΟΣ
- ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
- Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Ο ΑΓΙΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ FILIOQUE
1.- Η ΤΡΙΑΔΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
2.- Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ
3.- ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
4.- ΤΟ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΕΙΟ «FILIOQUE ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
1.- ΤΟ ΠΑΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
2.-Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
3.- Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
4.- Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ» ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΔΥΣΗ
1.- ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ
2.- Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
3.- ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
4.- ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ
5.- ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ