Εισήγηση του Σεβ. Μητροπολίτου Καισαριανής κ. Δανιήλ για την προφητική εμπειρία, τη διάκριση μεταξύ αληθινών και ψευδών προφητών, τον ρόλο αυτών στην Εκκλησία και την αξία των προφητειών (ΚΘ’ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη με θέμα: «Ψευδοπροφήτες – Ψευδομεσσίες και έσχατα», Λεπτοκαρυά Κατερίνης, 30 Οκτωβρίου 2017).
(Από την παρουσίαση του εκδότη)
«Διότι ου μη ποιήση Κύριος ο Θεός πράγμα, εάν μη αποκαλύψη παιδείαν αυτού προς τους δούλους αυτού τους προφήτας· λέων ερεύξεται, και τις ου φοβηθήσεται; Κύριος ο Θεός ελάλησε, και τις ου προφητεύσει;» (Αμώς γ’, 7-8)
Δηλαδή: «Βέβαια ο Κύριος ο Θεός δεν κάνει τίποτα δίχως να πει το σχέδιό Του στους προφήτες, τους δούλους του από πριν· Μούγκρισε το λιοντάρι, ποιος δεν θα φοβηθεί; Μίλησε ο Κύριος ο Θεός, ποιος δεν θα προφητεύσει;»
Ο Ισραηλιτικός λαός είχε γίνει έθνος. Είχαν ελευθερωθεί από τη δουλεία της Αιγύπτου. Τους είχε δοθεί ο Νόμος. Είχαν υποσχεθεί να ζήσουν με πιστότητα στον Θεό, να μην αναγνωρίσουν, να μη προσκυνήσουν, να μη λατρεύσουν άλλον Θεό τηρώντας τις Εντολές Του έχοντες μία ζωή υπακοής στον Θεό. Η θρησκεία τους συνεχώς τους υπνεθύμιζε τους όρους της Διαθήκης και την εξάρτησή τους από τη συγχώρηση και το έλεος του Θεού, όταν παρέβαιναν τους όρους της Διαθήκης.
Όμως, παρέβαιναν εξακολουθητικά την κλήση τους και τις υποσχέσεις τους. Εξαιτίας της ειδωλολατρίας, του εμφυλίου πολέμου, της ανηθικότητας, της αυταρέσκειάς τους, χρειάζονταν συνεχώς να επανέρχονται στην αρχική υποχρέωση της υπάρξεώς τους. […]
(Απόσπασμα από το περιεχόμενο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Α’. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΥΠΑΚΟΗ
Β’. Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ
Γ’. «ΤΑΔΕ ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ»
Δ’. Η ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
- Η εσωτερική έλλαμψη
- Η υπερφυσική αποκάλυψη
- Η οπτασία
- Η όραση
- Το όνειρο
- Η Έκσταση
- Με τη φωνή Του
- Κατά πόσους χρόνους και τρόπους οι Προφητείες γίνονται
Ε’. ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Ο θεόκλητος και εκστατικός ή επαγγελματικός προφητισμός. 1α) Διάκριση μεταξύ Αληθινών και Ψευδών Προφητών. 1β) Οι Προφήτες του αληθινού Θεού.
- Τα θέματα του κηρύγματος των Προφητών. 2α) Ο Κύριος, ως Κυβερνήτης ολόκληρης της ιστορίας. 2β) Η πρωταρχική ανάγκη του ανθρώπου να είναι συνεπής στους όρους της Διαθήκης με τον Θεό. 2γ) Το ηθικό θεμέλιο της θρησκείας και της κοινωνίας. 2δ) Στο κήρυγμα των Προφητών αναμιγνύεται αφ’ ενός μεν η κρίση του Θεού αφ’ ετέρου η ελπίδα στην μακροθυμία Του. 2ε) Η μεσσιανική βασιλεία.
- Προφητικές ενέργειες. 3α) Η σημασία των ονομάτων. Τα ονόματα των Προφητών δηλώνουν είτε τα ιδιώματα του Θεού είτε τις σωτήριες ενέργειές Του. 3β) Προειδοποιήσεις εξορίας. 3γ) Ο ζυγός του Ιερεμία. 3δ) Ελπίδα και αποκατάσταση. 3ε) Η δράση των Προφητών. 3στ) Οι μέθοδοι των Προφητών. 3ζ) Η ορολογία των Προφητών.
- Ο ρόλος των Προφητών
- Οι Προφήτες περί των Θυσιών
- Η Προφητεία ως επίγνωση του Θεού
- Το παρόν και το μέλλον στις Προφητείες
- Η αξία των Προφητειών
- Η ταξινόμηση των Προφητών
- Χρονολογική ταξινόμηση των Προφητών
- Οι Προφητικές πράξεις και λόγοι του Κυρίου Ιησού Χριστού