Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΙ ΙΕΡΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΟΥΝΤΩΝ
Πάντες οι θεολογούντες, οι διδάσκοντες διά προφορικού και γραπτού λόγου έχομεν ιεράν υποχρέωσιν να γνωρίζωμεν μετά πάσης δυνατής ακριβείας τας θεοπνεύστους αγίας Γραφάς (Παλαιάν τε και Καινήν Διαθήκην) ως και τα ορθόδοξα συγγράμματα των αποστολικών ιδιαιτέρως θεολόγων των τριών πρώτων μ. Χ. αιώνων. Οι Θεολόγοι ούτοι είναι ο Ιγνάτιος επίσκοπος Αντιοχείας, ο Κλήμης επίσκοπος Ρώμης, ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, ο Ιουστίνος ο φιλόσοφος και Μάρτυς, ο Ειρηναίος επίσκοπος Λουγδούνου, ο Ευσέβιος ο Παμφίλου επίσκοπος Καισαρείας και τινες άλλοι. Η γνώσις αυτή των αγίων Γραφών και των Ορθοδόξων συγγραμμάτων είναι απαραίτητος, εάν πάντες οι Θεολογούντες ενδιαφερώμεθα να φέρωμεν επαξίως το όνομα του υπερμάχου της Χριστιανικής Ορθοδοξίας. Πρέπει να γνωρίζωμεν, ότι η διδασκαλία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, των αγίων Του αποστόλων, ιδίως δε του υπέρ λίαν αποστόλου Παύλου, του ΚΟΛΟΣΣΟΥ τούτου της Ορθοδόξου Θεολογίας, από της πρώτης εν Ιεροσολύμοις εμφανίσεώς της αντιμετώπισε τα κακόδοξα ιδιοτελή εντάλματα των διαφόρων ψευδοδιδασκάλων. Τα εντάλματα όμως ταύτα σθεναρώς οίτε άγιοι απόστολοι και οι υπό του πνεύματος των αγίων αποστόλων εμπνεόμενοι Θεολόγοι των τριών πρώτων μ. Χ. αιώνων διά προφορικού και γραπτού λόγου τα καταπολέμησαν και δεν επέτρεψαν να λάβωσι μεγάλην διάδοσιν εις την νεοσύστατην χριστιανικής Εκκλησίαν. Μεγίστη όθεν τιμή και ευγνωμοσύνη οφείλονται εις τους κήρυκας τούτους του θείου λόγου, διότι κατέλιπον εις ημάς πάντα τα εφόδια προς καταπολέμησιν των κακοδοξιών, διότι περέδωσαν εις ημάς τα θεόπνευστα συγγράμματά των ως αιώνια κριτήρια, διά των οποίων διαχωρίζομεν την αλήθειαν και το ψεύδος, τα ορθόδοξα και τα κακόδοξα, την διδασκαλίαν αφ’ ενός του Κυρίου ότι πάντες οι αποθνήσκοντες νεκροί (άγιοι) αποβαλόντες διά του θανάτου πάσας τας ιδότητας του ζώντος ανθρώπου (αίσθησιν, νόησιν, μνήμην, συνείδησιν, λογισμόν, λαλιάν κ.λ.π., κοιμώνται εν τω τάφω και η ελπίς των στηρίζεται εις την ένδοξον επιφάνειαν του Κυρίου Ιησού, την δευτέραν ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ Του. […]
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΙ ΙΕΡΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΟΥΝΤΩΝ
ΕΠΙΛΟΓΟΣ