Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
[…] Στόχος της πρώτης ενότητος του ανά χείρας βιβλίου, που έχει ως τίτλο “Ο σημερινός Ελληνισμός και η κληρονομιά του Μ. Κωνσταντίνου”, που ανακοινώθηκε ως εισήγηση στην επιστημονική ημερίδα που οργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς στις 7 Νοεμβρίου του 2013 με θέμα “Το Διάταγμα των Μεδιολάνων (313 μ.Χ.). Από την χριστιανική στην αποχριστιανιζόμενη Ευρώπη”, είναι να δείξει ότι δυστυχώς και η Ελλάδα τώρα, φυσική κληρονόμος των θησαυρών του Βυζαντίου εξευρωπαΐζεται και αποχριστιανίζεται ταχύτατα, ιδίως μετά την ενσωμάτωσή της στην “Ενωμένη Ευρώπη”.Η δεύτερη ενότητα με τίτλο “Η ισαπόστολος Αγία Ελένη και το έργο της” παρουσιάζει την μεγάλη προσφορά της Αγίας Ελένης στον ελληνορθόδοξο κόσμο, κυρίως μέσω δύο μεγάλων κοσμοϊστορικής σημασίας γεγονότων. Εν πρώτοις, διότι προσέφερε στην Εκκλησία και στην ανθρωπότητα το μεγάλο τέκνο της, τον ισαπόστολο Μ. Κωνσταντίνο, και εκ δευτέρου, διότι με την εύρεση και ύψωση του Τιμίου Σταυρού ανέδειξε τον Πανάγιο Τάφο και τα άλλα προσκυνήματα των Ιεροσολύμων σε μοναδικό παγκόσμιο προσκύνημα των Χριστιανών. Εκτός δε των Ιεροσολύμων και δύο άλλα μεγάλα προσκυνήματα στην Ελλάδα και στην Κύπρο συνδέονται με την Αγία Ελένη. Ο έκπαγλος ναός της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής στην Πάρο και η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου στην Κύπρο, όπου επιστρέφοντας από τα Ιεροσόλυμα η Αγία Ελένη εδώρισε τεμάχιο του Τιμίου Σταυρού, πολύτιμο κειμήλιο της Μονής, που γι’ αυτό ονομάσθηκε Σταυροβούνι.[…]
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Πρόλογος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
1.- Αντικωνσταντίνεια και αντιβυζαντινή η Δύση!
2.- Η Ελλάδα, φυσική κληρονόμος του Βυζαντίου, αποποιείται την κληρονομιά
3.- Δύο κοσμοϊστορικής σημασίας ενέργειες του Μ. Κωνσταντίνου
4.- Άδικη η υποτίμηση του Βυζαντίου. Η τριμερής σύνθεση
5.- Ενδεικτικοί θησαυροί της κληρονομιάς του Μ. Κωνσταντίνου
α) Η πρώτη εν Νίκαια Οικουμενική Σύνοδος και η σημασία της για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία
β) Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας
γ) Το μεγαλεπήβολο ναοδομικό πρόγραμμα του Μ. Κωνσταντίνου
δ) Η προσαρμογή της νομοθεσίας στη διδασκαλία του Ευαγγελίου
Επίλογος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
Η ΙΣΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΓΙΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ
1.- Η Εκατονταπυλιανή τάμα της Αγίας Ελένης
2.- Η κοινή μνήμη των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης σε σχέση με την προσφορά τους
3.- Η «καλλίπαις» μητέρα
4.- Η εύρεση του τιμίου σταυρού και η ανάδειξη των ιερών προσκυνημάτων
Επίλογος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
ΤΟ «ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ» (313 μ.Χ.) ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ
ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ
1.- Το «Διάταγμα των Μεδιολάνων» ευνοούσε το Χριστιανισμό και άνοιγε τον δρόμο για το πρώτο στην ιστορία χριστιανικό κράτος
2.- Ο πάπας κέντρο των εορταστικών εκδηλώσεων. Εμπόδιο ο επίσκοπος Αρτέμιος γι’ αυτό καθαιρέθηκε
3.- Μακάρι στις εκδηλώσεις να προχωρήσουν και στο «κοινό ποτήριο», για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση
4.- Το πνεύμα των εορτασμών ξένο προς το «Διάταγμα των Μεδιολάνων» και προς το έργο του Ισαποστόλου Μ. Κωνσταντίνου
5.- «Γαλιλαία των εθνών» οι εορτασμοί
6.- Ψευδοκωνσταντίνειες οι εορτές για το «Διάταγμα των Μεδιολάνων»
Επίλογος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’
ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΙΚΑΙΑ ΤΗΣ ΒΙΘΥΝΙΑΣ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ Ο Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΜΑΣ
1.- Που πηγαίνεις Ορθόδοξη Ελλάδα;
2.- Αντιδράσεις για τη Χάρτα χωρίς θρήσκευμα
3.- Τα Σοβιέτ της Ανατολικής Ευρώπης αναβιώνουν στην Δυτική Ευρώπη
4.- Η Ευρωπαϊκή νέα Σοσιαλιστική Διεθνής
5.- Ευρώ. Η άλλη όψη
6.- Ιστορική καύχηση για το εθνικό νόμισμα
7.- Μόνον ως ραγιάδες δεν είχαμε δικό μας νόμισμα
8.- Τούρκοι και Φράγκοι. Διπλός κίνδυνος
9.- Χωρίς τον Χριστιανισμό το ελληνικό πνεύμα θα είχε ταφή
10.- Η Ευρώπη χωρίς Χριστιανισμό επανέρχεται στην βαρβαρότητα
11.- Το Βυζάντιο διέσωσε τη γνήσια χριστιανική πίστη και την Ευρώπη από τους βαρβάρους
12.- Πανηγύρια για το Ευρώ ή περισυλλογή και λύπη; Διαπλοκή πολιτιστική
13.- Σωστός Έλληνας ο ορθόδοξος. Πνευματικό ξεγύμνωμα
14.- Η Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς πνευματικές αξίες θα διαλυθεί. Ο Μέγας και οι μικροί
15.- Όχι στο πολυπολιτισμικό μοντέλο της Νέας Εποχής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’
Ο ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΥΓΙΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
1.- Άρρωστη και επικίνδυνη η κρατούσα παγκοσμιοποίηση
2.- Ποικιλία αξιολογήσεων
3.- Συνεχίζει και αυξάνει τον υλισμό και την αθεΐα της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού. Αμερικανοποίηση του κόσμου
4.- Μόνη ανταγωνιστική και υγιής δύναμη ο ελληνορθόδοξος πολιτισμός. Παπισμός και Προτεσταντισμός αποχριστιάνισαν την Δύση
5.- Μετά το αγιασμένο Βυζάντιο γυρίζουμε πίσω στην βαρβαρότητα του υλισμού και της αθεΐας
6.- Αναστρέψιμη η κυριαρχούσα παγκοσμιοποίηση. Αξιομίμητο το παράδειγμα του Αγίου Ιωάννου Βατάτζη
Επίλογος