«ΟΜΟΛΟΓΩ ΕΝ ΒΑΠΤΙΣΜΑ»
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ζ’ ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ Β’ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΛΛΥΒΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟ
(ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος στη Β’ έκδοση
«ΟΜΟΛΟΓΩ ΕΝ ΒΑΠΤΙΣΜΑ»
Κανών ζ’ της εν Κωνσταντινουπόλει Β’ Οικουμενικής Συνόδου (381)
Εισαγωγικά
Α’ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
1.- Εκκλησιολογικές προϋποθέσεις
2.- Γνησιότητα του Κανόνος
3.- Ερμηνεία του Κανόνος
Β’ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
1.- «Αιρετικοί» οι Λατίνοι και «αβάπτιστοι»
2.- Οι Λατίνοι «βαπτιστέοι»
3.- Ερμηνεία της πράξεως της Ορθοδοξίας απέναντι στους Λατίνους
Γ’ ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ
1.- Η στάση του Οικουμενικού Πατριαρχείου
2.- Η ενέργεια του Πατριάρχου Κυρίλλου Ε’
3.- Η στάση της Ρωσίας
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
1.- Όρος της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας περί του βαπτίσματος των Δυτικών (1755)
2.- (Ανα)βαπτισμοί Παπικών στην Επτάνησο κατά τον ΙΘ’ αιώνα
3.- Ανέκδοτη Επιστολή Αλεξ. Στούρζα προς Κ. Τυπάλδον
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ