Για να μπορέσω να δω το φως, πρέπει να εισέλθω στο χώρο του φωτός ή καλύτερα, αυτό να εισέλθει εντός μου. Όταν ανατέλλει ο ήλιος και με βρει στην κορυφή του βουνού, με γεμίζει το φως του. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το φως του Θεού. Και τότε ανακαλύπτω μέσα μου τον Θεό, και ότι εγώ είμαι εντός του Θεού, ότι γίνομαι Θεός κατά χάριν.
Η κοινωνία του ανθρώπου με τον Χριστό και του Χριστού με τον άνθρωπο, είναι κυρίως γεγονός προσωπικό. Μέσα στην Εκκλησία η πίστη είναι η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του Χριστού, που αποκτάται μέσα από τη σχέση μαζί Του και που συνεπώς έχει πάντοτε περιθώρια αύξησης και ωριμότητας.
Είναι μια δυναμική και διαρκής πορεία και στηρίζεται στην αξιοπιστία του προσώπου του Χριστού και στις μαρτυρίες των αυτόπτων και αυτήκοων – μαθητών Του αγ’ Αυτόν. Ο άγιος Ισαάκ εκ πείρας βεβαιώνει ότι η πίστη είναι «μέθη και έκστασις». Είναι αποκάλυψη της ζωής, της ζωής του Χριστού.
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του συγγραφέα)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος Συγγραφέως
Εισαγωγή
Α’ Ο ΥΙΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
- Η κλήση του Μωυσή (Εξ. 3,1-4,17), και η ώρα της απελευθέρωσης του Ισραηλιτικού λαού
- Η ώρα της σωτηρίας του λαού του Θεού
- Η ώρα του προφητάνακτος Δαβίδ
Β’ «ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΗΜΩΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ» – Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
- Η πτώση του ανθρώπου και η ανάγκη επεμβάσεως του Θεού
- Ο ρόλος της Παρθένου Μαρίας
- Η διήγηση του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
- Η δοκιμασία του Ιωσήφ
Γ’ Ο ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟΣ ΛΥΤΡΩΤΗΣ. ΓΕΝΝΗΣΗ – ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
- Η πτώση και απομάκρυνση του ανθρώπου από τον Θεό
- Η αποκάλυψη της θείας αγάπης. Ο Θεός γίνεται Σωτήρας και Λυτρωτής των ανθρώπων.
- Η «ώρα» του Δικαίου Συμεών
- Ο Ιησούς και η Μητέρα Του στον γάμο της Κανά
Δ’ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Ε’ «Η ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΕΦΑΝΕΡΩΘΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΣ». Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
- Η σημασία της Βαπτίσεως του Ιησού
- Η προϊστορία του Ιορδάνη ποταμού
ΣΤ’ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
- Η ώρα της κλήσεως του Φιλίππου και του Ναθαναήλ (Ιω. 1,44 – 52)
- Η επιλογή των δώδεκα Μαθητών. Ο Ιησούς δημιουργεί τη νέα «ανθρωπότητα»
Ζ’ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
- Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ
- Η θεραπεία του υιού του αυλικού του βασιλιά
- Η ώρα της σωτηρίας του Ζακχαίου
- Η ώρα της θεραπείας του δαιμονισμένου
- Η ώρα της θεραπείας του τυφλού
- Η ώρα της θεραπείας του παραλύτου της Βηθεσδά
- Ο Χριστός, το «ύδωρ το ζων». Η ώρα της Σαμαρείτιδος (Ιω. 4, 4 – 42)
Η’ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΤΟ ΑΪΔΙΟΝ ΦΩΣ
Θ’ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΡΟ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
- «Σωσόν με εκ της ώρας ταύτης» (Ιω. 12, 27)
- «Νυν η ψυχή μου τετάρακται» (Ιω. 12, 27)
- «Απήλθον και έπεσον χαμαί» (Ιω. 18, 6)
- Η ώρα του σκότους και του Ιούδα
- Η ώρα του Μυστικού Δείπνου
- Η ώρα και το σχέδιο της θείας οικονομίας
- Η ώρα του Πιλάτου. Ο δίκαιος Κριτής κρίνεται και καταδικάζεται (Ιω. 18,28 – 19, 16)
Ι’ Η ΣΤΑΥΡΙΚΗ ΘΥΣΙΑ. Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- «Ερχόμενος ο Κύριος προς το εκούσιον πάθος»
- Ο Σταυρός του Χριστού και ο σταυρός των ανθρώπων
ΙΑ’ «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ». Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
- Το μήνυμα της Ανάστασης και οι Μυροφόρες γυναίκες (Μρκ. 16, 1 – 8)
- Η εμφάνιση του Αναστημένου Ιησού στους μαθητές προς Εμμαούς (Λουκ. 24, 13 –35)
- Η ώρα του Πέτρου: «Σίμων Ιωνά αγαπάς με;» (Ιω. 21, 15)
- Η ώρα του Θωμά: «Ο Κύριός μου και ο Θεός μου» (Ιω. 20, 19 – 31)
ΙΒ’ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΔΟΞΑΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
- Η σημασία της Ανάληψης του Χριστού για την Εκκλησία
- Η συμφιλίωση του ανθρώπινου γένους με τον Θεό
ΙΓ’ Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ. Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- Η εβραϊκή πεντηκοστή και η Πεντηκοστή της Εκκλησίας
- Η Πεντηκοστή και οι καρποί του Αγίου Πνεύματος
ΙΔ’ ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ
- Η ώρα του Παύλου. Το θαύμα της μεταστροφής του (Πραξ. 27, 1 – 32)
- Η ώρα του ευνούχου Αιθίοπος (Πραξ. 8, 26 – 40)
ΙΕ’ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ
- Προϋποθέσεις για να δούμε τον Χριστό
- Η συνάντησή μας με τον Χριστό
- Κοινωνία με τον Χριστό
- Πως θα γνωρίσουμε τον Ιησού αληθινά
- Η «οδός» προς τον Ιησού, πίστη βιωματική
ΙΣΤ’ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
- Η παραβολή της Κρίσεως – Ανάγκη εγρηγόρσεως
- Η παραβολή των δέκα παρθένων, των φρονίμων και των μωρών (ανοήτων)
- Η ώρα του θερισμού (Αποκ. 14, 15 κ. εξ)
- Η ώρα των διαφόρων επισκέψεων που θα αναγγείλουν την έσχατη ώρα (Αποκ. 3, 10)
ΙΖ’ ΤΑ ΕΣΧΑΤΑ. Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
- Μαρτυρίες Πατέρων της Εκκλησίας για τη Δευτέρα Παρουσία
- Πότε θα γίνει η Δευτέρα παρουσία
- Οι τρεις περίοδοι – σταθμοί της Ιστορίας
- Εκκλησία και Εσχατολογία
ΙΗ’ Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ «ΕΒΔΟΜΗΣ ΗΜΕΡΑΣ»
- Ο εβδοματικός καιρός και η έβδομη ημέρα
- Το πραγματικό νόημα της σαββατικής αργίας
- «Σαββατική αργία», κατάπαυση και αναδημιουργία
- Η πτώση του ανθρώπου και η σωτηρία του κατά την «Εβδόμη Ημέρα»
ΙΘ’ Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ
Κ’ Η ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΗ «ΟΓΔΟΗ ΗΜΕΡΑ» ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
- Ογδόη Ημέρα, η αιώνια ζωή και η Βασιλεία του Θεού
- Η «πρόγευση» της «Ογδόης Ημέρας» στο Λειτουργικό γεγονός της Εκκλησίας
ΚΑ’ Η ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΤΙΣΕΩΣ
- Η ένωση του κτιστού και του ακτίστου στο πρόσωπο του Χριστού
- Ανακαίνιση της φυσικής δημιουργίας
- Άφθαρτος άνθρωπος και άφθαρτη κτίση
ΚΒ’ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΒΔΟΜΗ» ΚΑΙ «ΟΓΔΟΗ» ΗΜΕΡΑ
Επίλογος