Η ανωνυμία του συγγραφέα των Αρεοπαγιτικών έργων, η θεολογία των οποίων επηρέασε διαχρονικά και σε καταλυτικό βαθμό τη θεολογική σκέψη του χριστιανισμού σε Ανατολή και Δύση, αποτέλεσε ένα άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα για τη διεθνή έρευνα. Ο καταξιωμένος ακαδημαϊκός με ενδελεχή ιστορικο-θεολογική έρευνα, κ. Βλάσιος Φειδάς, αποδεικνύει με αδιάσειστα στοιχεία για πρώτη φορά στη διεθνή βιβλιογραφία ότι ο ανώνυμος συντάκτης των Αρεοπαγιτικών έργων είναι ο αντιχαλκηδόνιος Πατριάρχης Αντιοχείας Πέτρος Κναφεύς (471-488).
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος του Εκδότου
Αντί Προλόγου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Α’ ΠΕΤΡΟΣ Ο ΚΝΑΦΕΥΣ. Ο ΑΝΤΙΧΑΛΚΗΔΟΝΙΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
Η σχέση του με τις Χριστολογικές έριδες
Η ιδιαίτερη σχέση του με τις Μονές των Ακοιμήτων
Η σχέση του με τα Αρεοπαγιτικά έργα
Συμπεράσματα και Πορίσματα
Β’ ΠΕΤΡΟΣ Ο ΚΝΑΦΕΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Χριστολογικές έριδες (431-681)
Η περίοδος του Αντιχαλκηδονισμού (451-482)
Τα Αρεοπαγίτικα έργα και τα Χριστολογικά ζητήματα
Η ακτινοβολία των Αρεοπαγιτικών έργων στην Εκκλησία
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το ζήτημα του ανώνυμου συντάκτη των Αρεοπαγιτικών έργων
Η θεολογία του αγίου Μύρου και τα Αρεοπαγιτικά έργα
Η σχέση του Πέτρου του Κναφέα με τη Χριστολογία του Κυρίλλου Αλεξανδρείας
Η σχέση των Αρεοπαγιτικών έργων με τις Μονές των Ακοιμήτων
Συμπεράσματα
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Ι. Περί της Ουρανίας Ιεραρχίας
Κεφάλαιον Α’
Κεφάλαιον Β’
Κεφάλαιον Γ’
Κεφάλαιον Δ’
ΙΙ. Περί της Εκκλησιαστικής Ιεραρχίας
Εισαγωγικά
Κεφάλιον Β’, Βάπτισμα, Μυστήριον Φωτίσματοσ
Θεωρία
Κεφάλαιον Γ’, Μυστήριον συνάξεως, είτουν κοινωνίας
Θεωρία
Κεφάλαιον Δ’, Περί των εν Μύρω τελουμένων και των εν αυτώ τελειουμένων
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
Εισαγωγικά
Κείμενα
Βιβλιογραφία
Μελέτες και άρθρα του ιδίου