Είναι τάχα υπερβολή; Ευρίσκεται μήπως έξω από την πραγματικότητα η αντίληψις ότι ο απόστολος Παύλος έχει εργασθή περισσότερον μεταξύ των Ελλήνων και με αυτούς έχει συνδεθή στενώτερον; Αλλά δεν είμαστε ημείς οι πρώτοι που διατυπώνομεν μια τέτοια σκέψι. Πολλοί άλλοι, και μάλιστα ξένοι μεγάλοι θεολόγοι, τον έχουν ονομάσει “Απόστολο των Ελλήνων”. Και τούτο για πολλούς λόγους.
Πρώτα-πρώτα ο ίδιος ο Θεός, που τον προώριζε για κήρυκα του Ευαγγελίου ανάμεσα σε ελληνικούς πληθυσμούς, έφερε έτσι τα πράγματα, ώστε να γεννηθή ο Παύλος σε μια ελληνικώτατη πόλι, την Ταρσόν, πρώτη μετά την Αθήνα, περίφημη για τις πολλές και ονομαστές πανεπιστημιακές σχολές της για το ελληνικό της πνεύμα και για την καλλιέργεια των ελληνικών γραμμάτων. Από αυτήν κατήγοντο και σ’ αυτήν είχαν εργασθή ονομαστοί σοδοί, όπως ο Χρύσιππος, ο Ζήνων, ο Διοσκουρίδης, ο Αντίπατρος, ο Αρίστιππος, οι δύο Αθηνόδωροι, ο Ερμογένης και άλλοι. Και ήταν φυσικό μέσα σ’ ένα τέτοιο ελληνικό, και μάλιστα μορφωμένο, περιβάλλον, ο Παύλος, που από την πιο μικρή του ηλικία διακρινόταν για την φιλομάθειά του, να υποστή την επίδρασι και να πάρη μόρφωσι από το ελληνικό πνεύμα. […] (Από την εισαγωγή του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Α’ Περιοδεία στην Ελλάδα
- «ΔΙΑΒΑΣ ΕΙΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΝ ΒΟΗΘΗΣΟΝ ΗΜΙΝ»
- Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ
- Η ΠΡΩΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
- ΟΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΑΙ
- ΤΟ ΠΕΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΥΘΩΝΟΣ
- «ΕΚΤΑΡΑΣΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ»
- Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΙΛΑ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ
- Ο ΔΕΣΜΟΦΥΛΑΚΑΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ
- Ο ΠΑΥΛΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΙΝ
- Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
- Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ
- Η «ΚΑΤΕΙΔΩΛΟΣ ΠΟΛΙΣ»!
- Ο «ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΘΕΟΣ»!
- Ο ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ «ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ»
- ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ
- «ΓΕΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»
- Η ΔΙΚΑΙΑ ΚΡΙΣΙΣ
- ΤΡΕΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
- ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΗΣ
- ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ, ΤΗΝ ΠΟΛΙ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ
- «ΕΠΕΙΘΕ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ ΤΕ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ»
- ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
- «ΛΑΛΕΙ ΚΑΙ ΜΗ ΣΙΩΠΗΣΗ»
- ΕΝΑ ΕΠΙΣΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ
- ΟΙ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΑΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ
Β’ Τρίτη Αποστολική Περιοδεία
- ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΚΑΤΑΒΛΗΤΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ
- ΑΠΟΛΛΩΣ, Ο ΛΟΓΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ
- Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΟ
- ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΔΡΟΜΟΥΣ
- ΟΙ ΜΑΓΟΙ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ
- ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΞΟΡΚΙΣΤΩΝ
- Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ
- ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΤΑ ΞΟΡΚΙΑ
- ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΟ
- ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
- ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΟ
- ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΟΧΛΑΓΩΓΙΑ
- Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ
- ΠΑΛΙ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
- ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ
- ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟΝ ΕΩΣ ΤΗΝ ΤΡΩΑΔΑ
- ΕΝΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΣΥΜΒΑΝ ΣΤΗΝ ΤΡΩΑΔΑ
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΙΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗ ΜΙΛΗΤΟ
- «ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ!…»
- ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΟΥΝ ΜΕ ΔΑΚΡΥΑ ΚΑΙ ΚΛΑΜΑΤΑ
- ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ
- «ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΙΝΕΣΘΩ»
- ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
- ΥΠΟΧΩΡΗΣΙΣ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
- ΦΟΝΙΚΗ ΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Γ’ Τα χρόνια της αιχμαλωσίας
- ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΩΝ
- ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ
- ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΗΜΜΕΝΑ ΠΛΗΘΗ
- «ΕΧΩ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΡΩΜΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ»
- ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
- ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ
- ΥΠΟ ΣΥΝΟΔΕΙΑΝ
- ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΡΩΜΑΙΟ ΑΝΘΥΠΑΤΟ
- ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ
- Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
- Η ΚΑΘΑΡΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΣ ΤΟΥ
- Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΦΗΛΙΚΟΣ
- ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ
- «ΚΑΙΣΑΡΑ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΙ»
- ΦΗΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΓΡΙΠΠΑΣ
- «ΠΕΡΙ ΙΗΣΟΥ ΤΙΝΟΣ ΤΕΘΝΗΚΟΤΟΣ»!
- ΦΙΛΑΡΕΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ
- ΝΕΑ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
- «ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΖΗΤΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ»
- ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΡΩΜΗ
- ΤΡΙΚΥΜΙΕΣ
- ΣΦΟΔΡΟΤΑΤΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΟΤΑΡΑΧΗ
- ΑΚΑΤΑΒΛΗΤΟΣ ΗΡΩΣ
- ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
- «ΕΥΘΥΜΟΙ ΕΓΕΝΟΝΤΟ ΠΑΝΤΕΣ»
- ΦΟΝΙΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
- ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΛΙΤΗΝ
- ΣΤΟ ΡΗΓΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΤΙΟΛΟΥΣ
- ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΠΙΟ ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΤΑΒΕΡΝΕΣ
- ΣΤΗ ΡΩΜΗ
- Η ΑΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ
- Η ΦΥΛΑΚΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΑΜΒΩΝ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
- Η ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΠΟΣ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ
Δ’ Τελευταία περίοδος της ζωής του
- ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΙ ΤΟΥ
- ΣΚΛΗΡΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΣΤΗ ΡΩΜΗ
- ΝΕΑ ΣΥΛΛΗΨΙΣ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΙΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
- Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ
ΧΑΡΤΕΣ