Ο ΣΥΓΚΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΓΙΟΣ
Ο 4ος αιώνας μ.Χ. έχει να παρουσιάση, ιδιαίτερα στον ευρωπαϊκό χώρο, και εκπλήξεις και μεγάλες αντιφάσεις.
Η πανίσχυρη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία καταρρέει. Ο Χριστιανισμός από τον περιορισμένο χώρο της Παλαιστίνης εξαπλώνεται αλματωδώς και κατακτά τις καρδιές σ’ όλες τις τάξεις του άλλοτε ειδωλολατρικού κόσμου.
Το γεγονός αυτό, που όμοιό του δεν υπάρχει στην ιστορία, προβλημάτισε τους ιστορικούς και δημιούργησε πολλές αντιθέσεις στις εκτιμήσεις τους.
Η αυτοκρατορία θα μπορούσε να διατηρήση της επιρροή της πάνω στους λαούς, αν γινόταν χριστιανική; Με άλλα λόγια, ο Χριστιανισμός θα μπορούσε να σώση την αυτοκρατορία, αναγεννώντας την; Ή μήπως η νέα θρησκεία, με τον εντελώς νέο προσανατολισμό της, θα δρούσε διαλυτικά στους αρμούς της αυτοκρατορίας των Καισάρων και το γιγαντιαίο αυτό οικοδόμημα θα έπεφτε σε συντρίμμια;
Ας αφήσουμε τους ιστορικούς στους προβληματισμούς τους κι ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε το κλίμα αυτής της ιστορικής περιόδου μέσα από τη ζωή ενός μεγάλου, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώση αρμονικά στο πρόσωπό του τη χριστιανική τελειότητα και κάποιες έμφυτες ικανότητες, που χαρακτηρίζουν τον πολιτικό άνδρα.
Πρόκειται για τον άγιο Αμβρόσιο, επίσκοπο Μεδιολάνων. Τον συγκλητικό που έγινε άγιος. […]
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ο ΣΥΓΚΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΓΙΟΣ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ
Α’ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ – ΓΡΑΤΙΑΝΟΣ
ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΙΟΣ
«Ο ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ!»
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ – Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
«ΕΣΩΘΕΝ ΦΟΒΟΙ, ΕΞΩΘΕΝ ΜΑΧΑΙ»
ΟΙ ΓΟΤΘΟΙ
Ο ΤΥΦΩΝΑΣ ΠΕΡΑΣΕ
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΤΙΑΝΟΣ
ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΒΩΜΟ
«Ο ΠΟΙΜΗΝ Ο ΚΑΛΟΣ»
Ο ΚΗΡΥΚΑΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ
Β’ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ – ΒΑΛΕΝΤΙΝΙΑΝΟΣ Β’
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΘΕΑ ΝΙΚΗ
ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΑΤΑΡΑΧΟΣ ΣΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ
ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Γ’ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ – ΜΑΞΙΜΟΣ
ΠΡΟΒΑΤΟΣΧΗΜΟΣ ΡΑΔΙΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΥΨΗΛΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ
Δ’ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ – ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ
ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ
ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΑΙΜΑ ΣΤΟΝ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ!
«Ο ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ» ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΓΟΤΘΙΚΕΣ ΔΟΛΙΟΤΗΤΕΣ
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
ΣΤΟ ΤΕΡΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ