ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΥ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΙΘΩΜΗΣ
Το άγνωστο αύριο, ο άνθρωπος πάντοτε προσπαθούσε και προσπαθεί να γνωρίσει. Προσπαθεί πολλές φορές να μάθη με αγωνία τί θα συμβεί σε μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα, σε τοπικό επίπεδο ή σε γενικότερο, το οποίο αφορά όλους τους ανθρώπους, σε ότι αφορά την πνευματική του υπόσταση ή την υλική του παρουσία επάνω στη γη.
Στην αναζήτησή του αυτή πολλές φορές παίρνει αφορμή από κάποιες προφητείες τις οποίες ο Θεός φανερώνει κατά καιρούς σε κάποιους ανθρώπους και κάνει γνωστό το αύριο με αινιγματικό τρόπο και πολλές φορές με λεπτομερή παρουσίαση διαφόρων γεγονότων.
Η γνώσις του αύριο ανήκει μόνο εις τον Θεόν∙ ότι επιτρέπει Εκείνος, μπορεί να μάθει ο άνθρωπος εις την αναζήτησίν του. Έναν σκοπόν έχουν οι προφητείες: συνήθως αναφέρονται σε άσχημα γεγονότα, να ξυπνήσουν τον άνθρωπο από τον πνευματικό λήθαργο εις τον οποίον ζει, να κατανοήσει τον κατήφορο εις τον οποίον βαδίζει και ν’ αλλάξει τρόπον σκέψεως και βιώσεως, δηλαδή να αποκτήσει την σωτήριον μετάνοιαν.
Η προσέγγισις των προφητειών δεν γίνεται με ορθολογιστικό τρόπο, με συσχετισμούς και αντιπαραβολές κειμένων και γεγονότων. Η προφητεία είναι αποκάλυψις Θεού, και μόνον με θεία φώτηση ερμηνεύεται. Η ενάρετο ζωή, η τακτική και ειλικρινής εξομολόγηση σε Ορθόδοξον ιερέα, η συνεχής Θεία Κοινωνία, η αδιάλειπτος προσευχή, η ανάγνωση της Αγίας Γραφής και των Πατερικών κειμένων και ιδιαιτέρως ο προσωπικός αγών ενός εκάστου, εναντίον των παθών, είναι απαραίτητος προϋπόθεσις για την κατανόηση των Προφητειών. Τότε όμως ο άνθρωπος αφίεται ολοκληρωτικά εις τον κύριον ημών Ιησούν Χριστόν και δεν ερωτά πως, γιατί και πότε, για τα μυστήρια του Θεού. Τότε Εκείνος ‘οταν και όπου και όπως θέλει, διαλέγει έναν δούλον Του και αποκαλύπτεται. […]
(Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΥ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΙΘΩΜΗΣ
Αφιέρωσις
Απολυτίκιον. Ήχος δ’
Κοντάκιον. Ήχος δ’. Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ
Μεγαλυνάριον
Πρόλογος
Το Ιστορικόν του Ιερού Ναού
Κατασκευή έργων
Μαρτυρίες ανθρώπων
Λόγοι Αγίου Γεωργίου
Επίλογος